søndag 23. juni 2019

Uka som gikk


Tja hva skal man si? Søndag var det litt småduskeregn gjennom dagen, så det ble liksom ikke noe utav noe. Men jeg var litt effektiv da, vasket både hus, klær og meg selv. Skiftet på senga og gikk en runde i havna med hundene. Litt småkaldt på kvelden så jeg puttet litt ved i ovnen, og jammen så sluknet jeg på sofaen litt i seineste laget. Er ikke mye trøtt da nei, når det nærmer seg sengetid.


Mandag og ikke helt gira på jobb. Det er slett ingen god start på uka å måtte handle inn til jobben, lempe varene på plass og så begynne med det en egentlig skal. Mandager som er kort dag da Patran har kort dag på skolen egentlig. Spørs om jeg skal flytte den korte dagen min til fredager når hun starter ferien sin. Da er det ingen jeg må hente fordi hun slutter og har hatt gym og en bag hun skal ha med til meg for å campe her noen netter.


I dag hadde hun eget opplegg på skolen og var ikke ferdig før nærmer åtte om kvelden, så jeg hadde god tid til å ordne litt forskjellig etter jobb. Kjøpte litt småsaker som kan være kjekt å ha med seg på ferieturen neste uke. Litt mat til resten av denne uka. Da jeg kom hjem holdt pappa på å sprøyte åkeren, så det ble hundegård hele dagen på hundene. Jeg gikk en runde rundt hengebrua med dem, så de skulle få leet seg litt før maten i det minste. Jeg tok en dusj etterpå og jammen så  ble det en dubb i ettermiddagssola på verandaen. Det er godt da, men ikke så lurt. Hentet Patran og etterpå ble de sein middag på oss. Kenneth og Ingrid var her og skrudde bil, så nå blir snart bilen til Kenneth EU godkjent igjen. 


Tirsdag var en sånn energitappedag. Noen dager er bare sånn at en våkner sliten når klokka ringer. Det har vært en stund siden nå, men i dag tidlig var det tungt. Ikke den helt store energien på jobb, siden arbeidsdagen besto av endel kjedelige rutinemessige oppgaver som egentlig ikke er mine engang. Men de havnet hos meg fordi jeg er effektiv å får ting unna meg uansett. Andre sutrer bare at de har så mye å gjøre og sprader rundt med kaffekoppen sin. Kaffe må være veldig demotiverende og sløvende, for det er de som drikker mest kaffe som får gjort minst og klager over at de har mest å gjøre. Andre har ikke noe å gjøre de, så de må avlaste kaffedrikker'ne så bunkene deres ikke blir så høye.


Etter middag så skulle Patran på skolen en tur for å ha det koselig med internatelevene. Det er bare i morgen igjen nå, så er det sommerferie på dem. Jeg har tre dager igjen å jobbe, så blir det en aktiv helg før det er ferietur. Det gleder jeg med til i alle fall! Siden jeg måtte kjøre henne til skolen, så ble det en runde i havna med hunder og Oliver. Når jeg kom tilbake bøttet regnet ned og Tor med Hammer'n duret fram, så da ble det sofatjeneste resten av kvelden til hun skulle hentes igjen.


Onsdag må jeg innrømme at det var bitte litt feriestemning på jobben. MEN jeg skal jo jobbe to dager til, så det er bare å ta seg sammen og gjøre en innsats så en kommer i mål til en drar. For når jeg er på plass igjen så er det en ny månedsavslutning å ta fatt på. Har så smått tenkt ut en liten liste over hva jeg må ha gjort hjemme også før vi drar på mandag. Men med det regnværet som er om dagen så kan jeg vel nesten glemme å få slått plenen.


Om jeg ikke får vasket inne her så går vel det også ganske greit. Men jeg må vaske bilen innvendig og jeg må vaske klær som skal være tørre før vi drar. Så får det være som det vil med resten. På kvelden kom Kenneth og byttet bremseklosser og skiver bak på bilen min, så nå er den i det minste ferieklar. Snart kan en telle timer og ikke dager.


Torsdag hadde Patran sommerferie og jeg måtte stå opp aleine for å dra på jobb. En dag til nå så er det ferie. Så da ble jobbdagen av et variert innhold. Alt fra regnskap, analyser av prøver, eplekakebaking og bokføringer av bankbilag.


Etter jobb fant Patran ut at hun skulle en snartur til faren sin før vi drar på ferie på mandag. Da ble det brått mye lapskausrester, så tipper det blir lapskaus på meg i morgen etter jobb også. Hundene trengte litt tur, så i kveldinga ble det bare Ronja som ble med på en biltur for å ta noen bilder. Ferden gikk til et av mine favorittsteder. Der endte det med at det ikke bare var Ronja som poserte for fotografen. Kanskje det blir en tur i morgen også med litt mer presentabelt antrekk foran kameralinsa enn det det ble i dag.


Da vi kom hjem var Kenneth og Ingrid i full gang med å klargjøre bilen til Kenneth for EU-kontroll og deretter salg. Så er du ute etter en Rexton så er det bare å si ifra.


Fredag var det Et Foto I Timen igjen og jeg hang meg på fra morgenen av. Det ble ikke akkurat når jeg sto opp, for da husket jeg det ikke. Etter jobb ble det middag og plenklipping før det kom ei regnskur. Etterpå dro jeg og hundene opp til Nedre Kollsjø'n for å ta noen skikkelig heksebilder. Så var det bare å hoppe til køys, for dagen etter var det planlagt skikkelig fjelltur på Sørbølfjellet igjen. Må passe på før jeg henter valpen. Den er bitte litt stor til å bli bært rundt i sekk på ryggen rimelig raskt.


Lørdag gikk det til fjells. Nærmere bestemt Sørbølfjellet og Skardsvarden 1284 MOH. Jeg var der i oktober også, men da hadde det kommet snø på toppen. På lørdag var det så si snøfritt i hele fjellet og en kunne gå som en ville om det var sti eller ei. Lite folk å se også. De som var der hadde fiskestenger stort sett.


Det var veldig variabel temperatur, så det var på og av med genseren flere ganger i løpet av dagen. Men nista ble spist og smoodien drukket opp før vi gjorde en runde rundt et vann og satte kursen mot bilen igjen. Når jeg kom hjem ble det klesvask, så nå er det bare litt husvask og bilvask som står igjen til i søndag før jeg skal hente jentene.


Søndag er det mange prosjekter som skal i havn før jeg er klar for ferie i morgen tidlig. Merethe skal plukkes opp for å være hus, hunde og kattepasser kommende uka. Bilen skal vaskes innvendig og ikke minst pakkes så den er klar for en ukes rundtur. En bag med klær og litt toalettsaker, så er det bare å håpe på knallvær og mye bra å ta bilder av.  Ja for du trodde vel ikke jeg skulle på ferie uten fotoapparat?


«Synergi betyr samspill mellom flere faktorer som forsterker hverandre slik at den kombinerte effekten blir større enn summen av de enkelte faktorenes bidrag» «Hvordan liker du deg selv når du er sammen med den andre?» I tillegg til at man liker den andre, må man like seg selv i relasjonen. Man må trives med den man er og blir når man er sammen med den andre.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...