lørdag 24. august 2019

Blåbærtur


Nå bugner det av søte forholdsvis store blåbær i skauen. Hundene skjønte rimelig raskt at det var bare å spise seg innover fra en kant. Til og med Bella skjønte det etter å ha smakt et par bær fra hånda mi. Så pekte jeg på riset og da var tunga ute og snappet til seg et bær.


Når jeg skal plukke i bøtte får jeg så leia, så jeg plukker bare i magen. Gleder meg til Bella blir litt eldre så hun kan være med på fjellet. Håper på å rekke en tur til Høgevarde før snøen kommer. 


Det var masse bær så hundene fant seg likegodt hver sin tue som de spiste seg gjennom. Særlig Bella spiste seg gjennom, tror ikke hun skjønte at det var bær på hele tua ikke bare på toppen.


Jeg ventet egentlig på at Hailey skulle rulle seg, da hadde hun blitt reine sebraen, bare at stripene var blå og ikke svarte eller brune.


Tipper Bella hadde spist fra bøtta om vi hadde hatt med bøtte å plukke i. Erfaringsmessig så nytter det ikke å dra på blåbærtur med hunder, da blir det lite i bøtta for de skal stort sett spise av samme tua som du plukker av.


Hailey lukker øynene og koser seg når hun spiser.


Bella følger nøye med for å se hvordan man gjør det.


Systematisk til verks.


Så var de igang begge to. Tessy holdt seg til egen tue å spise fra.


Blåbær er så godt!


Disse hadde trolig fortsatt å spise om jeg ikke hadde snudd for å gå ned igjen. Det var på tide med litt middag for både to og firbeinte.


2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder på dina blåbärsvovvar :) Mina hundar har också älskat blåbär så det är nog vanligt att hundar gillar de små bären. Kasper hade full koll på mig när jag plockade och om bären åkte in i min mun i stället för i hans, blängde han anklagande på mig :D Men jag tyckte att han kunde plocka sina själv.

    SvarSlett
    Svar
    1. Om en skal ha mange i bøtta, så kan en ikke ta med hund på tur.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...