torsdag 15. august 2019

Ögonglimtens Wake Me Up "Bella"


Ögonglimtens Wake Me Up "Bella" 14 uker og trener til sine første valpeshow.



Hun er ganske lik sin pappa DK UCH EE CH FI UCH PL CH RU C Lempileijonan Veljeni Leijonamieli. Han ble BIR i Sverige i helga, så nå er han vel NORD og SE UCH også vil jeg anta.


Først ut er Moss og Gjøvik før vi har planer om Kongsberg, Letohallen og avslutte året med Dogs4All for å få litt grunnleggende trening. I februar er hun klar for juniorklassen og sine første tellende resultater. Det gleder jeg meg til. På torsdag hadde hun første utstillingstrening med retrieverklubben avd Ringerike, så nå er vi igang.


Er kjekt med valpekurset som også starter i september, så håper på en trygg frøken i alle situasjoner. Man må tenke litt annerledes når en har en valp som blir 60-70 kilo enn en liten flat sak. Når de blir voksne så klarer en fremdeles å lempe dem dit en vil ha de om de protesterer litt. Det klarer en ikke med en som blir dobbelt så tung. Ja om jeg ikke legger meg i hard trening da.


Takk til Patran som hjalp meg med fotograferingen. Skikkelig flott frøken som har glidd veldig flott inn i flokken. Får gjøre nesten som hun vil med katter og andre hunder. Men litt korrigeringer får hun av Ronja til tider. Det tar hun på strak labb og klager høylytt til bake. Hun er mer enn større enn Ronja allerede, så jeg er litt spent på hvor lenge Ronja tørr å korrigere henne.

Sover fremdeles mye og nå er det "bank i bordet" lenge siden hun har hatt uhell inne.



2 kommentarer:

  1. Hon är så jättefin! Om jag lyckas kommentera nu så är det nog för att jag använder googlekontot ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja hun er veldig nydelig og standardmessig veldig bra. Og ikke minst et helt fortreffelig temperament.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...