fredag 6. september 2019

Soppen bugner i skauen


Det er ikke hver gang jeg er i skauen som jeg har med meg fotoapparat, men denne dagen hadde jeg i det minste med meg telefonen til en forandring. Jeg prøvde å få tak i Kenneth for å høre om han hadde noen kompiser som var flinke med paramboler, men jeg måtte ringe reparatør.


Det var jo så mange flotte sopper å ta bilde av. De fleste som er fine er ikke spiselige. 


De røde fluesoppene er ekstra fristende.


Spørs om jeg får ta en runde med kamera og litt makrofotografering en dag.


Blir stort sett fine bilder om man gidder bøye seg litt i knærne på tur.




Det er ikke noe uvanlig senario her at alle de firbeinte slår følge når vi setter kursen mot skauen. Det er kjekt med gjære mot utmark når det ennå er båndtvang en måned til her. 


Bella begynner å bli rimelig langbeint. Kanskje på tide å ta noen oppstillingsbilder igjen. Blir vel det neste helg tenker jeg, da vi skal på utstilling. Gleder meg til det. så denne uka har vi trent litt på stå i ro. Men det er ikke så enkelt hjemme her med endel firbeint forstyrrelser.


Bella har blitt så stor at nå hopper hun over bekken som de andre hundene. 


Oliver er ingen sinke på skautur, han leder ann først i flokken. Snur seg og venter når han synes de andre bruker vel lang tid på å komme etter.


Piggsoppen er spiselig


Mange detaljer på skogbunnen om en tar seg tid til å studere den


Minner litt om barne-tv der små figurer har sopp som hus. Men det var kanskje bare i gamledager det var slik barne-tv. Nå skal alt ha mer action liksom.


Oliver unngår søla for enhver pris.


Det er det ikke alle som gjør, for å si det sånn. Noen er mer glad i vann enn andre.


Det er ikke fult så mye rognebær i år som det har vært de to siste årene. Kanskje vi ikke får fult så mye snø til vinteren.


Dør sniler av å spise giftige sopper eller vet de hvem de tåler å spise?


Noen ting er nesten finere avblomstret enn når de blomstrer.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...