fredag 4. oktober 2019

Bella på bytur


Viktig for små jenter å være litt sosiale i oppveksten. Jeg er ikke så sosial, så da er Bella et lite dytt i riktig retning med å omgås folk. 


Ikke veldig mye trafikk, men litt biler kjørte forbi.


Trene på å vente på fortauet til det blir "grønn mann" så vi kan gå over.


Et par bakgater før vi er oppe i gågata.


Der er det bjørnestatuer. Ronja var livredd dem da hun var liten, ikke særlig begeistret for dem ennå heller egentlig.


Bella sjekker fra pote til øretipp hver gang.


Vi satte oss på torget for å sjekke ut "livet", da overrasket det meg at det kun var utenlandske som befant seg rundt meg. Er det ikke vanlig å mingle på torget for nordmenn når butikkene er stengt? Kanskje flere er som meg og ikke er i byen annet enn for å kose seg på kafe og shoppe i butikker... Bortsett fra at jeg ikke koser meg på kafe eller shopper...


Ved leikeapparatene var det en gjeng unger som var virkelig høylytte, så Bella fikk høre litt på dem. Jeg har jo ikke "tilgang" på unger og ikke liker jeg så ståkete steder heller, så det er ikke mye bråk hun får fra meg. Da må man benytte seg av det som er til tider.


Det er ikke bare på fjellet det er fint om høsten. 


Mye flotte farger i byen også. 


Jeg har prøvd vilvind på hundegården, men den gjorde hundene kort prosess på. De gnagde av alle stilkene så da døde jo kvistene over bruddet. Jeg hadde valper så da ble det ikke lange stilken som sto igjen for å si det sånn.


Alle byer har sine duer, i Hønefoss er det ikke veldig mange av dem. Men ender derimot er det mengder av.


Vi tok veien om Nordere Park på vei mot bilen igjen.


Oppgangssaga er ganske fin i motlys


Så endte vi opp hos endene som holder til utenfor Gledeshuset.


Endene er så vant til folk og hunder at de ikke reagerer på Bella som står å betrakter dem.


Blir tørst av å være på bytur.


Gangbrua over elva og så er vi på parkeringen igjen.


Se så stor hun har blitt, og elsker å kjøre bil.


Da er det godt å kunne slappe av bak i bilen på vei hjem igjen. Hun legger fortsatt  på tvers av buret, ennå hun har dobbelt så mye plass om hun legger seg andre veien. Tror hun liker å legge seg inntil noe for støtte.


1 kommentar:

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...