onsdag 2. oktober 2019

Fjordinger på beite


Når kamera er med i bilen og ventetiden blir i lengste laget når jeg skal plukke opp Patran på skolen. Ja da får Bella litt sosialisering.


Vi la ivei oppover jordet og hestene sto og tittet nysgjerrig på oss.


Virket nesten som hesten var like nysgjerrig som Bella


Siden Bella har hilst på fjording tidligere så var ikke dette noen ny opplevelse, men litt repetisjon skader ikke.


Jeg bare lot henne gå så nære hun ville bare hun holdt seg på riktige siden av gjerdet. Aldri godt å vite, så det er greit å ha litt respekt for ukjente hester.


Jeg satte meg ned på huk så jeg ikke skulle få med denne strømtråden tvers over alle bildene.


Det gikk veldig bra helt til hesten blåste i nesa, da hoppet Bella en halv meter bakover før hun strakte seg mot hesten igjen.


Så var det glemt og ny innsats på å få nærkontakt.


Kjekt å kunne ha med seg egen hest når en går på skole.


De likte godt å bli koset, da lukket de øynene og nøyt behandlingen.


De to andre var mer interessert i å spise enn å få kos.


Langt om lenge så hadde de spist seg fram til gjerdet


Bella prøvde etter beste evne å invitere til leit, men da hestene ikke skjønte det la hun seg ned til slutt. Hun holdt på en god stund, men de bare spiste uten å bry seg om henne.


1 kommentar:

  1. Lite kul att jag skrev om att fjordingar är mina favoriter bland hästar och så tittar jag in här och får se härliga fjordingar. Kul att det gick så bra när Bella och hästen bekantade sig med varandra :)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...