lørdag 19. mai 2012

Patrans gartnerprosjekt


På formiddagen er det valpekos med Ada før valpene skal ut i hunndegården. Valpekjøpere på vei fra Oslo så da skal valpene få utfolde seg ute. Er litt mer å se på da enn inne der det er mindre plass.


Det er litt slitsomt med så mange små, men hun storkoser seg med dem.

* *

Valpene blir bare mer og mer aktive når dem er ute om dagen.


Nå har jeg fått hentet pakka som kom med posten. Klippemaskinen er i hus, men jammen måtte den monteres! Ikke var det bare en bruksanvisning som fulgte med heller... Jeg laget middag og Merethe fikk det ærefulle oppdraget å montere nyanskaffelsen. Da er det bare igjen å teste den i kveld. Ikke sikkert det blir noe enkelere, for dem la på ørene og kikket bare skeptisk på den svarte summende gjenstanden som jeg holdt i hånda.


Når pappa gjorde ferdig våronna, så ba Patran om en liten flekk ved plenen til å så sukkererter. Når jeg kjøpte frø så tok jeg like godt med noen gulrøtter og for å teste ut gresskar. Det blir spennende, det har jeg aldri sådd før.


Hundene var med for å inspisere, men ville aller helst være med litt for nære.


Ikke så enkelt med små gulrotfrø og en våt hundesnute... Da er det bare å vente noen uker for å se om alt kommer oppigjen.


Tessy


Så ble det kvelden og en flott solnedgang i dag også...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...