tirsdag 31. desember 2013

Årskavalkade 2013

 


Kald start på året med - 30 kuldegrader flere dager.


Det ble mange skiturer både med og uten kamera. Snørekjøring er gøy og det fristet med innkjøp av 7 huskyer for sledeturer, men det ble med tanken.


I midten av januar var det bare å konstatere at "dyrlegen min" hadde brent opp. Borte vekk...


I mars kom det små "værfenomener" til verden. 


April ble det skikkelig vårstemning med firmatur til Kristiansund. 


Det ble mange sosialiseringsturer med valpene før de var leveringsklare.


Sommeren 2013 var det litt trådt i vsalpemarkedeet, mange kull og en litt sær selger så ble jeg værende igjen med valper til de var velså 12 uker. Da må man gjøre jobben sin som oppdretter og sosialisere dem som om jeg hadde hentet meg min egen valp.  Alle fikk sin dose og jeg kunne leverer stødige valper langt ut i august. Og jeg hadde god samvittighet for hva jeg hadde fått til. Jeg kunne solgt dem til "hvem som helst" og blitt kvitt dem til riktig tid... men hva slags oppdretter gjør det da?


Høsten bød på mang lange fjellturer, nytt av året var Fyrisjøen på baksiden av Norefjell. Dit skal jeg flere turer neste høst...


Snøen lot vente på seg, med mye regn og blåst så ble det ikke skiføre i år. Det ble ikke det helt store utstillingsåret på oss, det ble noen røde sløyfer... Men nå kommer et nytt år og nye muligheter.




Ada måtte forlate oss i høst, min første "hjemmelagde" valp. Det var trist for hun har gitt meg utrolig mange minnefulle øyeblikk. Mina og Happy som jeg hadde ute på for ble også overført til forvertene sine, så i år har antallet hunder gått fra 8 til 5. Takker for godt samarbeide i årene som har gått!


Godt Nytt År!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...