søndag 25. februar 2018

Søtnosen



I dag tidlig ble det en ny tur i fjøset på meg. Jeg hørte rykter om at det hadde kommet et lite tilskudd til flokken. 


Har du sett noe så nydelig da gitt. Ei lita kvige så dagens lys i går og siden våren ikke helt har ankommet soknedalen så ble det klær på frøkna.


Resten av flokken var skilt fra så de to skulle få litt ro og fred. Litt skeptiske fortsatt, men et par stykker kom for å snuse på hånda mi. Noen raske klapp ble det før de rygget et par skritt. Spørs om jeg må ha med meg noen brødskalker neste gang jeg er med for å hilse på. Få dyr som ikke lar seg bestikke av litt mat.


Du e nyd'lig
Men det e itj enkelt å få sagt det
Når vi akkurat har krangla
"Unnskyld" va det som mangla
og du ønska mæ te et mytji varmar sted


Du e nyd'lig
Æ e glad for at æ fann dæ
og kan det henn at det va mæ du leita ætt
du e nydelig
Om vi begge e litt rar
æ syns vi kler kvaranner rett og slett


Du e nyd'lig
Du sa æ mått slutt å tull
Æ kjetta dæ forsiktig
Villa bli venner helt oppriktig
men æ mått itj tru det va så enkelt å få dæ blid


Trygt og godt ved mamman sin, men slett ikke så skeptisk at hun ikke kom fram for å snuse på meg.


Han derimot skrukker skikkelig på nesa til meg. Men med litt tålmodighet så får nok han litt kos også tenker jeg.


Om jeg skulle startet med kuer så ville jeg bare hatt grå...


Når en er så liten er det godt å ha så mange rundt seg som passer på, så det ikke skjer noe.


På gjerdet satt vaktmesteren og rapporterte til øverste hold.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...