torsdag 29. desember 2011

Kort inn på...

I går hadde jeg besøk av Lene som inspiserte valpene. Skikkelig flotte med utrolig bra beinstamme var konklusjonen. Fortsatt tre ledige hanner. Det har ringt noen, men når jeg ikke sender med fly så vil dem ikke. Jeg selger nå ikke mine valper til folk jeg ikke har snøring på hvem er, eller i det minste kommer for å hente den selv. Nei da har dem det bedre hos meg noen uker til.

Valpekjøpere på besøk i dag som fikk se valpene i fri utfoldelse ute på holka, og plenen som har tittet fram igjen. Etterpå ble det langtur med hundene, det satte dem pris på. Tur i skauen nå er reine agility banen, med is...Valpene var ute en tur når det begynte å skumre, fire av dem ble med på hele runden bort til mamma og pappa med en ildfast form som sto igjen her etter julerester til hundene. Så gikk turen opp til hønene for å lukke igjen der til kvelds og samle inn egg. Valpene måtte pent vente utenfor til jeg var ferdig. Jeg var litt spent på hvor mange som sto og ventet, eller hadde valgt å gå hjem igjen. Alle fire ventet gitt. Så tuslet vi inn igjen til tørre aviser og oppfylt matskål.

Det går ann å sette seg ned i valpekassa når over halvparten er trøtte og vil aller helst sove. Da kan jeg kose meg med de få som er våkne og egentlig skulle ha sovet de også. Da vil de ha kos og klapp og er forholdsvis rolige. Spørs hva slags navn de nye eierene velger til disse sorte nøstene da... Jeg får lure Merethe til å hjelpe meg med ståbilder på søndag tenker jeg, jeg var dum som ikke benyttet anledingen når Lene var her. Men det tenkte jeg ikke på før hun hadde reist.

Det blir ingen bilder av dem i kveld, for når jeg hadde tenkt å begynne med det så gikk strømmen. Det gikk en god stund før den kom tilbake og da skiftet jeg bare aviser hos dem og fylte opp vannskåla. I morgen er det jobb, så jeg bør vel kanskje legge meg snart skal jeg komme meg opp. Kan ikke si jeg har mye lyst til å jobbe nei...

I morgen får jeg sette meg ned for å skrive kontrakter og lage valpehefter som valpene skal få med seg til sitt nye hjem. Hans Ole har vært her med for og retrieverbånd, så det er bare meg det står på. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...