mandag 5. desember 2011

19 dager igjen ...

* *

I dag puttet jeg valpene i valpegrinna oppe i stua igjen, siden det er mørkt når jeg kom hjem fra jobb i dag. Litt variasjon må dem ha. Mamma gir dem mat ved tolv tiden, så er det ny foring når jeg kommer fra jobb. Godt en har noen naboer som er hjemme hele dagen. Malin er ikke veldig mye inne hos valpene lenger, nå er det bare for å ta oppvasken når valpene har fått mat slik at valpene får en melkesup til dessert.

For de av dere som ikke er venner med meg på Facebook, så må jeg nesten bringe denne her videre.



Jeg var på butikken for å kjøpe hundemat til bikkja, da dama bak meg i køen spurte om jeg hadde hund. Hvorfor ville jeg ellers kjøpe hundemat??? Så på impuls sa jeg: Nei, jeg har ikke hund, jeg skal begynne på hundematdietten igjen, og at jeg kanskje ikke burde det, for sist havna jeg på sykehuset! Men jeg hadde tatt av 25 kg før jeg kom til meg selv med slanger stikkende ut av alle hulrom og i......ntravenøst i begge armer. Jeg sa at det egentlig var den perfekte diett, alt du gjør er å putte hundemat i lommene og ta en bit hver gang du blir sulten. Hundematen er næringsmessig komplett så detta funker og nå skulle jeg prøve igjen. (Nå fulgte alle i køen med på hva jeg fortalte.) Forskrekket, spurte hun om jeg havnet på sykehuset fordi hundematen forgiftet meg. Jeg sa at nei, jeg gikk ut i gata for å lukte en puddel i ræva og ble der påkjørt av en bil. Jeg trodde seriøst at karen bak henne skulle få hjerteinfarkt fordi han lo så han grein. Så moralen er: tenk deg om før du stiller dumme spørsmål, du er dømt til å få dumme svar...
Noe som bringer meg til en undelig mail i går kveld... Vanligvis når noen sender meg en mail for å høre om jeg har noen valper ledig fortsatt, så forteller dem litt om seg selv og hva dem har tenkt med valpen. Men i går fikk jeg tidenes korteste forespørsel: Hei Sender du via post vist jeg kjøper en, eller må jeg hente selv ? Ja, ja godt dem har trua på seg selv. Mitt svar var i og for seg like kort og som tidligere, dumme spørsmål krever dumme svar.

Ja, jeg leverer den på posten som Norgespakke, så du kan få et sporingsnummer!!!
I dag blir det ingen julekalender tips, men ett julegavetips til de som har små hundevenner som trenger noe varmt til vinteren. Håper den ikke blir like iskald som sist år.
Freia til Marit er storfornøyd med sin nye genser, oppskriften finner du HER hos Drops design.
* *

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...