fredag 8. juni 2018

Etterlengtet ferie


God sommerferie! Jeg har ferie i to uker og de skal nytes! 


Her om dagen ble sjølveste dronninga i flokken 10 år. Rimelig grå all veien blitt, helt i 100 i vannet, men har blitt ganske stiv i bakere del av ryggen. Merket det når vi gikk tur i vår at hun subbet bakbeina på tur hjem. På kveldene nå så hender det også at hun subber dem, så vi får se hvordan hun blir når det blir kaldere. Frykter nok at hun har  sin siste sommer, for slikt blir gjerne verre når det blir kaldt. Hun skal ha et verdig liv til det siste, hun skal ikke leve for at jeg skal se hvor gammel hun kan bli.


Pøbel og plageånd får fremdeles veldig lite korreks fra de andre hundene, det virker som hun glir glatt gjennom på alt hun foretar seg til enhver tid.




Det ble nedtelling på Snapchat i dag. Ikke sikkert de ble like imponert de som jeg har på lista mi, som kan følge story'n min. Men nå er det to uker ferie uten for mye styr på den kanten.


Frokostselskapet mitt er det samme hver eneste morgen. For når jeg skal på jobb så sitter jeg ved kjøkkenbordet og spiser frokost. Litt kaldt på verandaen så tidlig på morgenen.


Ankommer jobb for å ta fatt på en variert arbeidsdag før feriestart.


Første post på programmet var en tur over på lageret for å ometikkere forskjellige produkter som skal selges.


Samme innhold selv om de heter forskjellig i butikken. Det spørs hvor du handler den. For med navnet varierer prisen.


Når jeg var ferdig med vepsemiddel så gikk jeg over til maurmiddel.


Så var det tilbake til der jeg egentlig jobber for å gjøre en liten innsats med regnskapet også.


Nok av både mail og fakturaer å ta tak i. Best å være ajour med banken også iløpet av dagen.


Endelig var dagen halvveis og jeg kunne slå meg ned i bakgården med lunsjen min. Youghurt, vannmelon og litt frøblanding.


Inn igjen for mer regnskap.


Seige timer etter lunsj.


En siste innsats med litt pastapakking før jeg kunne dra hjem.


Da måtte jeg plukke opp Patran i byen for hun skulle på båttur i ettermiddag.


Bare bitte litt misunnelig kjente jeg.


Det ble noen bilder rundt om kring på veien hjem, så fikk hundene seg en dukkert i bassenget før de fikk middagen sin.


Så er det bare å nyte ferien!


Selv om vi virkelig trenger regn nå, så har jeg ikke så veldig lyst til å bruke opp en feriedag på regnvær. Men om natta kan det godt bøtte ned, så det blir frisk luft på dagen og plenen holder seg grønn.


Når jeg står ved bassenget og kaster ball til hundene så har jeg lagt merke til et nytt insekt som svirrer rundt. Det ligner på en forvokst blomsterflue, men den er langt ifra harmløs. Den biter så blodet renner, men det blir ikke noe hevelse eller kløe etterpå. Men fy så vondt det gjør. Jeg har aldri sett noe sånt her tidligere. Det har vært nok med klegg og spetteflue. 


Hæ har jeg fått mat? Skulle jeg egentlig være mett? Trenger jeg ikke å grave i blomsterbedet og spise jord?


4 kommentarer:

  1. God ferie! Håper den blir fin.
    Enda et stikkende insekt? Nei takk.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, ingen konkrete planer så får vi se hvor det bærer i vei.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...