torsdag 10. august 2017

Tennisball er tingen


Tennisball er veldig gromt, så nå skal den snart byttes ut med dummyer når vi begynner å trene. Jeg har meldt meg som medhjelper på workingtest i slutten av august så får vi se om jeg får noen gode ideer eller om det blir et skrinlagt prosjekt. 


Mounty og Ronja liker også å leike med ball. Så det er best å ha en ball eller to i tillegg, for det er jo alltids noen som snapper den fra en som er litt for treg til å få tak i sin ball. Denne trege er jo stort sett Hailey, så da får hun en ekstra å hente. 


Det ble ikke noen annen tur enn rundt om hengebrua på dem i dag. Det var jo så vått alle steder etter alt regnet i går, så fjellturen får vente til i morgen. I kveld tok jeg med meg Ronja og Hailey på en liten biltur for å se om vi kunne få tatt noen solnedgangbilder. Skikkelig stemningsbilder, men det var litt mye skyer til at de ble skikkelig bra. Vi får prøve igjen en annen dag. 


Hun har blitt ganske rask på disse ukene hun har vært her, for ikke å snakke om hvor stor hun har blitt. Nå er hun så si like høy som Ronja. De to har virkelig funnet tonen og henger sammen som erteris når de er sammen. 


Så på søndag har jeg ordnet en playdate for Hailey og Lotta_beagel. Lotta er en måned eldre enn Hailey, men det går sikkert veldig bra og blir gøy for henne. Hun trenger egne erfaringer på egenhånd for å bli en selvstendig frøken.


Ronja blir sikkert skikkelig snurt når hun ikke får være med, men det får så være. Hun er jo så bortskjemt at hun har godt av å måtte være igjen noen ganger.


Hailey har blitt litt linselus allerede, så nå er det snart i boks med litt posering også. I dag satt hun i det minste rolig i litt mer enn to sekunder, når de skulle sitte i solnegangen. 


Hun er utrolig lærenem, så jeg må nok være litt forsiktig så jeg ikke introduserer for mye om gangen til henne. På lørdag har hun vært her i tre uker, så nå er det greit å introdusere litt etter litt. Nå har hun funnet sin plass i flokken og dilter med her hjemme. Da kan hun møte verden på egenhånd. 


Retrieverklubben Ringerike har samlinger hver tirsdag, så jeg får vel ta en tur og bare kikke litt. Mer enn nok for henne å bare se de første gangene regner jeg med.


Mounty er ikke så flink til å komme til meg med ballen, han synes det er mye mer gøy å gjemme den et sted enn å levere den til meg.


Hailey kommer med den, for da vet hun at jeg kaster den en gang til.


Kjekt med noen drikkepauser i hagedammen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...