mandag 20. april 2015

Sjekke hesten igjen


Jeg fikk lurt med meg mamsen og Mounty for å sjekke hesten igjen i går. 


Jammen var vi ikke heldige og fikk se både Onkel Ola og mamsen hans.


Jeg ville stoppe for å titte på dem, men det hadde ikke mamsen tid til. Hun hadde nemlig skinkesteik i ovnen som ikke måtte bli for mye stekt.


Vi gikk helt til brua på Veme, da smakte det godt med kaldt elvevann skal jeg si deg. 


Mounty tok årets første turbad på Veme, det gjorde ikke jeg. Nei jeg vil heller ha litt mer temperert vann altså, gjerne med litt såpe også. Bare mamsen får en fridag nå så skal jeg få meg en skikkelig klipp. Ja for når jeg får løpetid så skal jo jeg på frierføtter til Skoger, da må jeg jo se skikkelig ut. Trasig å komme dit da også snur Blackie ryggen til meg fordi jeg er uklippet og sjuskete. Nei det må vi unngå sier jeg.


Jeg er absolutt ikke like sikker som mamsen på at jeg hadde kledd en rød sløyfe i luggen... nei vil ikke gi det en sjanse heller.


Best å sette snuta hjemover igjen.


Etter en sånn langtur på en mil eller så,så kan jeg late meg i sola på verandaen resten av ettermiddagen, med god samvittighet!

3 kommentarer:

  1. Åh, jag hade allt gärna badat i den iskalla rena vattnet! Här finns bara leriga diken att dyka i.

    SvarSlett
  2. Tur att inte promenaden blev för lång så skinksteken blev bränd. Hoppas den smakade gott... Kramis!

    SvarSlett
  3. Ser kallt ut i älven, men att vattnet smakar fantastiskt gott, det kan jag tänka mig.
    Jaså, du ska dra iväg på friarstråt? Eller missförstod jag något? :)
    Kasper

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...