søndag 5. april 2015

Påskekos i solveggen


I løpet av påsken så har nesten all snøen i hundegården min smeltet bort. Mamsen har lagt teppe på trappa mi, så jeg kan ligge å sole meg om dagen uten å fryse.


Når det blir masse sol til sommeren får jeg parasoll så jeg kan ligge på trappa i skyggen og kose meg. Siden Lady skal ha valper i sommer, så må jeg nok lånebort hundegården min sier mamsen. Den er så kjekk til valper, det er så mye å finne på i den.


Kjempestor plass og nå har det smeltet fram mange leiker også. Gleder meg nesten til mamsen skal på jobb igjen jeg nå, så jeg kan være her om dagen. Da slipper mamsen til mamsen å lufte meg og Malin om dagen. Når vi er ute i hundegården kommer mamsen og papsen til mamsen og koser med oss flere ganger om dagen. Hver gang de går forbi, for de er hjemme hele dagen!


De andre pelsdottene har vært ute i den andre hundegården hele vinteren, for der er det varme i hundehuset. De er litt mer aktive og trenger noe å finne på om dagen når mamsen er på jobb. Jeg og Malin liker å kose oss inne vi når det er vinter.


Når mamsen sitter ute å soler seg etter at vi har gått tur om dagen, da lukker hun opp bak i bilen så vi kan ligge der å sove. 


Jeg passer på å breie meg skikkelig, så jeg får hele bilen alene. Men det synes ikke mamsen noe om, så jeg må dele eller så havner jeg i hundegården på trappa mi.


Mamsen passer på at vi har vann ute, for nå er det ikke så mye vann å finne på gårdsplassen lenger.


I påsken har jeg vært heldig, noen ganger fikk jeg litt restemiddag oppå maten min. Da måtte jeg ha strikk i ørene mine så de ikke skulle bli fulle av saus.


Skikkelig kjekt når Merethe og mamsen lager så mye middag at det blir litt på oss pelsdotter også. 


3 kommentarer:

  1. Så bra och trevligt ordnat du har det därhemma. Vare sig det är sol eller snö. Och god påskmat, det fick jag också lite av! Det var gott!

    SvarSlett
  2. Men inte gör det väl nåt om öronen hänger ned i matskålen. Det kan ju vara gott att suga lite på dom om du blir hungrig sen... Kramis!

    SvarSlett
  3. En sån där hundgård skulle jag vilja ha. Då kunde man ligga i solen varje dag när matte jobbar. Här får jag nöja mig med altantrappan när hon är hemma, fast det är inte så dumt heller.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...