lørdag 8. juni 2019

Hageprosjektet


Endelig kommer klematisen min med blomster. Etter noen labre år som jeg egentlig trodde den hadde dødd, så spirer den i år som den aldri før har gjort. Nå strekker den seg opp over hundegården og den kommer i alle fall med en eneste blomst. 


Tenk om hele hundegården blir en stor blomstrende vegg. Ja i det minste den ene veggen av den. 


Forrige helg var jeg og Merethe i Hønefoss og kjøpte inn noen blomster til krukker og kasser. Utvalget var egentlig ikke det største og prisene var forholdsvis stive. 


Jeg endte opp med stemorsplanter og noen andre rosa saker som jeg ikke veit hva heter. 


Kanskje det er noen andre slag i en annen butikk, men det er vel heller tvil. 


Noen lubeliaer blir fine når de vår vokst seg litt lenger. Regner med at stemorene drukner omtrent litt utpå sommeren. 


Det ble to slyngsaker i hver ende av verandaen, så må jeg bare huske på å vanne dem slik at de ikke dør med en gang.


Tenkte litt på å ha slike i kassene på rekkverket også, kanskje i en mørkere variant.


På fredag etter jobb svingte jeg innom hagesenteret i Hønegata, der var det litt mer utvalg gitt. Så jeg endte opp med sånne såkalte bievennlige blomster i kassene på verandaen, En liten lubelia i hver ende for å fylle opp litt.


Nå kan sommeren bare komme, for jeg har ikke sett noe til den ennå. Har ikke merket sommeren siden påsken faktisk...


Elsk Meg Mest Når Jeg Fortjener Det Minst…

2 kommentarer:

  1. Så fint det blir hos dig med alla blommor. Snart har allt växt till sig ordentligt och jag hoppas att klematisen fortsätter att kämpa :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, jeg tror det blir bra litt utover sommeren. Krysser fingrene for klematrisen.

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...