lørdag 15. juni 2019

Tre skautroll


Når Lurven har misstanke om at jeg skal til skogs med hundene, da stiller han opp. Så forrige skautur eller nattens møte med reven har ikke satt noe skrekk i et lite pusesinn. Nei det er fortsatt full innsats og tempoet er javnt høyt til pus å være. 


Hæ, skal du på tur i skauen nå? Om vi vil bli med? Selvsagt!


Jeg har en liten misstanke om at de er litt oppe i havna når de er ute på egenhånd på natta, for de virket veldig så verdensvante der alle sammen.


Skepsisen fra første turen var helt borte, nå la de ivei til tider både foran og bak meg og hundene. Litt vått var det enkelte steder, men det var ikke den store skrekken som sist.


Oliver dreiv stadig å tøffet seg for de andre kattene som bare holdt seg på bakken.


Noe stopp for musejakt hadde de ikke tid til, for de måtte holde følge med oss andre så det ut til.


Lurven prøver å holde flokken samlet, men det virker som han er den eneste som bryr seg om det. 


Oliver tar stadige avstikkere som å bevise at han har vært der mer enn de andre, så her er han skikkelig kjent.


Lang lang rekke... Lurven ut av rekka gå...


Godt de trives i skauen, så kan de jakte litt mus der også. Tror de har spist tomt nede ved husene. Jeg har ikke sett ei mus siden kattene kom i hus, kun de som de har vist fram.


Virker som denne runden er passe lang for små puselabber. Men det hender de legger seg ned for å hvile litt. Da puster de ganske raskt med magen sin og noen ganger kommer tunga ut også.


De setter nok stor pris på at et begynner å tørke opp der det var som våtest i vår.


Hailey lurer på hva pusekattene skal borti der.


Oliver har heller ingen planer om å bli med bort i alt det kvistkvastet der.


Så er det helg. Håper på knallvær for da er planen fjelltur.


5 kommentarer:

  1. Vilken härlig syn att se dig med hela gänget på promenad. Lika många katter som hundar :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo det er koselig å ha selskap når en går å tusler i skauen

      Slett
  2. Nei og nei, for en fin gjeng! Så moro at alle blir med. Fine kattene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Var greiere når jeg måtte passe på at en var inne, nå må alle tre være under oppsikt når jeg skal gå tur hjemmefra. Så da blir det vel bare skauturer hjemmefra, og skal en gå på veien så får en kjøre noen meter så en unngår følge.

      Slett
    2. Ja, jeg har en viss anelse om hvordan du har det :-)

      Slett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...