onsdag 26. juni 2019

En av favorittene


Vi har vel alle våre favorittsteder, eller områder vi synes mest om. Steder som ikke nødvendigvis er så langt borte, som vi må planlegge så mye for å dra til, eller som er helt unike. Men et sted som vi finner roen og som vi kan sette oss ned og bare la tankene fly.


En av mine slike steder er rundt Kollsjø område, både øvre og nedre egentlig. Men særlig helt innerst ved Nedre Kollsjø'n


En dag etter jobb dro vi dit. Mye fordi Ronja setter stor pris på å få være med uten noen av de andre, samt at jeg ikke hadde vært der tidligere i år. Ikke er det langt og ikke trengs det planlegging.


Varmt i lufta, men sola var ikke helt med når vi var der. Hadde egentlig tenkt meg en nydelig solnedgang, men det måtte nok bli en annen dag.


Men man trenger ikke sol for å ta bilder, med litt dunkel belysning så kan det bli riktig så sjarmerende på bilder.


Stemningsfylt ble det etterhvert som vi nærmet oss enden av vannet og fossen.


Hadde trodd det nesten var mer vann etter alt regnet nå på forsommeren.


Jeg og Ronja slo oss ned på odden ute ved vannkanten, der holdt myggen seg unna.


Må innrømme at jeg liker godt å slå i hjel noen timer, med noen som setter pris på meg.


Årets første bad, men siden det ikke var planlagt var det ikke med noe håndkle. Da ble det lufttørking før en kunne dra på seg klærne igjen og gå til enden av vannet. Kan jo ikke dra til Kollsjø'n og ikke gå helt innerst.


Når vi passerte lyngen så ble straks myggen mer ivrig.


Litt mye vann så jeg kom ikke ut på øya uten å ta av meg på beina. Så da gjorde jeg ikke det, da jeg hadde fått på meg alle klærne etter badet.


Ingen som helst håp om noe solnedgang...


Det var såpass mye vann at fossen buldret nedover fjellsiden og ned i juvet under.


Godt det er bru til andre siden, ellers hadde det vært risikosport å komme seg over til andre siden.


Sleipt på fjellet nær kanten, så det er best å holde seg godt innpå. Trenger ikke friste skjebnen liksom.


På fjellhylla ved brukaret har jeg mange timer iløpet av de siste årene. 


Om du ikke har vært der, så kan du ta deg en tur. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...