tirsdag 18. juni 2019

Badetur til Stalla


Er det høst allerede??? Har jeg glemt å bla om noen måneder i kalenderen som henger på veggen? På tur til Stalla så var det masse sopp i skauen allerede. Sopp er liksom litt sånn høstsyssel det da. Ikke en syssel før sommeren har tittet innom engang liksom.


Blei litt beroliget da jeg så tyttebærene fortsatt var i blomst, så da stemmer nok kalenderen min fortsatt.


Tessy påsto at det var badetemperatur, det var ikke Hailey enig i.


Jeg slo meg ned på krakken mens jentene aierte opp og ned av vannet. Det var ikke så lange tiden det tok før myggen oppdaget oss og vi ble reineste koldtbordet, eller om vi var varmmattanretningen...


Tessy satte stor pris på å hoppe etter pinner igjen. 


Hailey var veldig behjelpelig med å trekke de opp på land, men Tessy slapp ikke taket.


Så var det ny runde igjen.


Tessy sliter litt med formen, for hun ville ha en liten pust i bakken. Det er hardt å svømme så mye når en ikke har svømt i hele vinter. Det er jo ikke så lenge til hun er åtte år heller.


Tålmodig livredder


Siden den var sånn halvråtten så ble det stadig mindre og mindre for hver gang den ble hentet opp fra elva.


Helt greit å holde seg et stykke inne på land når hun aierer som verst.


Hun hopper ikke bare rett ut i elva, men ganske langt opp også for å komme lengst mulig ut.


Siste gangen jeg kastet den ut i elva ville hun ikke hoppe etter, så da var hun nok passelig sliten. Men tempoet tilbake til bilen var greit.


Spytte fliser


Når Tessy ble stående på land så tok det helt av for Hailey.


Da var det ikke snakk om å ta det rolig nei.


Ikke like enkelt å få skarpe bilder til enhver tid


Litt drikke, så var vi klare for bilen igjen.


Stå klar med båndet du mamsen!


Vi rakk hjem før regnet denne gangen, med god margin til og med. 


Denne veien var ikke sealed with a kiss, for å si det sånn...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...