torsdag 18. juli 2019

En av alla dessa dagar EFIT

Er det klart for i dag igjen. Andre som er med på dette i dag finner du HER. Det går ut på å ta et bilde i timen gjennom hele dagen, så lager du et innlegg i bloggen din, legger linken til denne siden og gjerne titter inn på de andre sine dager. Utrolig hva folk gjør iløpet av en dag. Bli med neste gang det er da vel? 3. august, 19. august, 11. september eller 29. september.


Når man har ferie så blir det gjerne litt seine kvelder før en får kommet seg i seng. Det er litt greit å lese litt på senga også før en lukker øynene. Det er bare noe jeg liker når jeg har fri dagen etter, for det kan fort bli veldig seint om boka er bra. Nå holder jeg på med en bok som handler om litt av alt, så den er egentlig ganske grei å legge fra seg når det er nytt kapittel.


Med valp på elleve uker i hus, så må man opp for å lufte den. Men man kan jo gå å legge seg igjen om det er for tidlig.


Bella er en leonberger valp som kommer fra Grums i Sverige.


Så sant det er varmt nok ute, så blir alle måltider spist på verandaen. Nå som jeg har ferie så blir frokosten spist ute hver eneste dag.


Denne ferien her har vært veldig lat ferie i forhold til hva jeg pleier, men når man har valp blir det små utflukter isteden for lange fjellturer. De får komme når valpen blir stor nok.


Så får en spille litt på telefonen...


Man kan ikke komme tilbake på jobb etterferien og være like bleik som når man tok ferie, så da må man flate ut på solsenga. Problemet mitt er at jeg sovner hver gang jeg legger meg der. Så i ferien blir det noen dubber iløpet av dagen.


Det er bare å håpe på at en våkner litt innimellom så en får snudd seg, slik at brunfargen blir jevnt fordelt.


Når en er passe stekt så tar jeg med meg noen hunder ned til elva så de får avkjølt seg. Praktisk å bo så nære elva at en kan gå ned for å avkjøle seg.


Kjekt når det ikke er så dypt alle steder så en kan vasse rundt med dem om en ikke vil dyppe seg selv også.


Lurven lader opp til en natt som musefanger.


En liten forberedelse til kveldens innlegg. Etterpå skal jeg bort og da får ikke du følge med...



11 kommentarer:

  1. Ha ha! Vilken kul 13 bild! :D

    // Kram Anna

    SvarSlett
  2. Skönt att sova lite i solen. Men bra att du vaknar så att du kan vända dig lite.

    SvarSlett
  3. Går det bra köpa hund i Sverige? Tänker på "införsel" till Norge.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er ikke noe problem, de må ha pass og få markekur mot revensbendelorm 24 timer før passering av grensa, men ikke lenger enn 5 dager siden. Alle de hundene jeg har som jeg ikke har moren til selv har jeg kjøpt i Sverige.

      Slett
  4. Åh, Leonberger som är så fina! <3 <3 <3

    SvarSlett
  5. Så underbart skönt när solen skiner över oss, det gäller att passa på och njuta. :)

    Tack för din omtanke efter min vurpa. Som tur är gick det bra även om jag varit väldigt öm så här dagen efteråt. Kläder kan man alltid ersätta så det bekom mig inte.

    Ha en trevlig helg.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...