søndag 14. juli 2019

Tropisk avdeling


Kanskje på tide å vise noen av dyrene vi så i dyreparken i Kristiansand når vi var på ferie der. De kan jo fort bli liggende til langt ut på høsten nå som Bella har kommet i hus og blir knipset bilder av flere ganger om dagen. Viktig med dokumentasjon, hun er jo liten så alt for kort tid. Snart blir hun en skikkelig ten-åring med lange bein.


Har bestilt time hos henne hos dyrlege, så hun skal få vaksinen sin. Der anbefalte de ved 12 ukers alder og ved 16 ukers alder. Så får vi se hva de sier om henne ellers. Jeg tenkte jeg skulle bytte dyrlege i forhold til de jeg har brukt tidligere. Det er blitt så kommersielt der synes jeg. Når det blir for stort så husker ikke dyrlegen deg fra gang til gang. Ikke er de to nye dyrlegene som har startet ved klinikken noe flinke til å svare på det jeg lurer på heller.


Jeg er jo vant til å grave å spørre om det meste, og det synes de tydeligvis ikke noe særlig om. Så da får jeg prøve en ny. Man legger jo ned noen tusen hos dyrlegen iløpet av årene så da er det helt greit å være et sted der man trives og føler seg velkommen, ikke som et nummer i rekka bare.


Blir spennende å få henne opp på vekta også, for det er stipulert en kilo i uka omtrent. Kan bli nesten så tung som meg når hun er voksen, så en får følge med på utviklingen. 


I den tropiske avdelingen i dyreparken var det ikke mye forandring siden sist vi var der. Jeg kan ikke si jeg så noe forandring i det hele tatt. Siden slike dyr kan bli veldig gamle så skulle det ikke forundre meg om det var de samme dyrene som hadde de samme trøstesløse livene bak den samme glassruta som sist.


Jeg kan ikke si jeg liker noen av disse skapningene noe særlig og jeg kan ærlig talt ikke skjønne de som har slike saker som kjæledyr.


Nei takke meg til noen pelsdotter isteden da!


Ha en flott uke om du skal på jobb eller om du skal ha ferie!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...