mandag 15. juli 2019

Se min hage


Bella sjekker hagen på en tisserunde etter maten.


I min hage vokser flotte peoner, både lyse og mørke, enkle og mer fyldige eller hva de nå kalles.


Irisene er snart avblomstret alle sammen. Bare noen få som står standhaftige igjen.


Så har jeg et bed som jeg synes er veldig fint, men mamma klør i fingrene etter å luke bort ugraset som blomstrer der. Jeg synes de blå blomstene gjør seg blant peoner og de gule hageblomstene som jeg er litt usikker på hva heter. De sprer seg som ugress så det kan jo hende de egentlig er det.


Det er bare så synd at peonene blomstrer så alt for kort tid. Det er ikke mange dagene de står på.


 I min hage har jeg ganske mange humler.


Humlene er det ikke så enkelt å få fine bilder av. Det er sjelden en får med vingene og selve dyret like klart og tydelig.


Ser du leieboeren under prestekragen?


Bella er en liten ertekrok, haler er kjempegøy. Bortsett fra at det synes ikke de som eier halene.


Lurven er aldri langt unna om han har misstanke til at vi skal ett eller annet.


Bella har blitt så godt mottatt i flokken, hun blir pent satt på plass om hun tøyer strikken litt langt og hun får kos om hun vil det. De behandler henne som hun alltid har vært der.


Disse blomster helt til frosten kommer.


Natt og dag, naturens egen stemorsblomster




4 kommentarer:

  1. Pioner er flotte. Minner om barndommens hager.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja min oldemor hadde mange husker jeg. Det er derfra disse er avleggere.

      Slett
  2. Härliga sommarbilder med massor av fina blommor och jättefina hundbilder :) På svenska heter de blå blommorna kråkvicker (fuglevikke på norska) och de gula praktlysing (fagerfredlös på norska).

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...