onsdag 10. juli 2019

God avkjøling


Ikke det at denne sommeren har bært noe preg av at en har trengt avkjøling, men nå kommer varmen. Den gode sommervarmen, som skal holde seg ut august og gjerne langt ut i oktober. Det har vi fortjent! Så det så... det er i det minste lov å håpe.


Jeg var mest nede i elva for å kikke etter slike grå bordbiter som pleier å være der hver vår, men i år var det ingen der. Merkelig hvordan ting er som man forventer, men når man trenger dem så er de ikke der. 


Jeg fikk nemlig håndfres til jul av Kenneth og Ingrid, så da tenkte jeg at jeg skulle lage sånn velkomstskilt av sånne grå planker som jeg skulle frese i. Spørs om jeg må se meg om andre steder, eller så får jeg legge noen vanlige planker i vann og lage dem selv. Tror kanskje det kan ta litt tid å få de grå.


Denne buska kom med flommen i vår, det ser ut til at den sitter i bend mellom noen steiner og muren. Kan nok ta litt tid før den forsvinner videre nedover elva.


Tessy og Hailey poserer, men Mounty ville ikke ut i elva. Nei han holdt seg pent i vannkanten langs fjellet. Jeg er litt enig med han, noe bade vann var det definitivt ikke. 


Tessy bader blant isflak, så hun har ikke noe begrep om badetemperaturer.


Alle pinner, kvister, greiner, kjepper eller lignende må reddes opp på land. Den store buska skjønte hun imidlertid at det ikke nyttet å redde opp på land.


Tipper Bella kommer til å sette like stor pris på elva som det de andre gjør når hun blir litt eldre.


Hailey er egentlig veldig hjelpsom når hun nærmer seg land.


Wups så  hadde pinnen byttet eier.


Den ville hun ha for seg selv


Like iherdig redning for neste pinne som Tessy tok opp fra elva.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...