fredag 12. juli 2019

Andre feriepulje


Kanllgodt at jeg skal ha vel ei uke ferie igjen, da skal jeg virkelig nyte flotte dager med Bella igjen. Ingen vekkeklokke som sier pip pip pip, men bare en mjuk pelsdott som skal ut å tisse før en kan sove en time eller to til.


Litt vemodig å se på hageblomstene, for når det ene slaget etter det andre er avblomstret, så vet en at nå kommer høsten. Og når høsten først kommer, da kommer den som regel raskt. Hittil i juli så har det vært mye snø enkelte steder i sørnorge også. Det er ikke bare på Nordkapp de har kjørt brøytebil, det har dem på Sognefjellet også.


Det må da gå ann å lage en sommer som har "lagom" temperatur som de sier, jeg vil ikke ha borti tredve varme grader for å sitte å kaste bort dagene i skyggen på verandaen. Jeg vil ha det passe varmt så det er godt å være ute, godt å kunne bade litt ute og rett og slett bare kose seg.


Jeg har ikke slike keiserkroner i hagen, men det har mamma. De blomster forholdsvis lenge utover og er egentlig ganske pene. Jeg hadde noen slike jeg også, men etter noen ganger snauklipp med gressklipperen så kom de ikke opp igjen gitt. Kan ikke skjønne det...


Denne ferieuka skal gå på Bella sine premisser, så det blir mange korte turer både for sosialiseringen sin skyld og for fotograferingen, Skal jeg ta noen langtur så må jeg gjøre det nå, før hun blir for stor til å sitte i sekken. Eller rettere sagt før hun blir for tung til at jeg kan bære sekken med henne oppi.


En ting som er sikkert, det er at det ikke blir noen overnattingsturer denne ferieuka. Full satsing på dagsturer med nytelse. Kose meg og atter kose meg. Jeg har jo satt meg fore å ha THE summer noen sinne, så da må man ta det fra den kanten. 


Jeg koser meg når jeg gjør noe jeg liker, som å ta bilder og være sammen med dyra mine. 


Ikke mye mat jeg koser meg med, men akkurat jordbær og vaniljeis, det faller vel inn under kategorien kose seg.


Nyt helga, det skal jeg. Jeg skal også nyte en ukes ferie!

* *



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...