søndag 4. november 2018

En av alle dessa dagar


Jeg fantes ikke trøtt i går kveld når jeg burde lagt meg, men jeg kunne ikke starte dagen allerede i natt. Så jeg gikk for å legge meg til å sove, men det tok jammen sin tid. Jeg som aldri har problemer med å sovne når jeg legger meg om kvelden, om det er tidlig eller seint.


Det varte og det rakk før jeg var ferdig tenkt og kunne falle til ro...


Det var andre som var mye trøttere enn meg når morgenen kom og jeg fikk lyst på frokost og starte dagen. Det er jo helgas siste dag og den skulle vel aller helst nytes. I alle fall litt.


Men så er det litt sånn da med husmødre, når det er ting som bør gjøres så må disse gjøres før det går ann å slappe av og nyte ingenting. Tror ikke menn har det helt sånn. Så klesvasken som var tørr måtte brettes sammen og legges inn i skap og skuffer.


Så er det litt med regn og søle ute og hunder inne... ja da må en vaske litt. Særlig når en ikke rakk det før helga, da er det kjekt å få det unna før en ny tettpakket uke starter. Det er jo mye triveligere når det er reint rundt en når en skal gjøre ingenting.


Når man vasker så må tepper og skinnfeller henges ut til lufting. Da er jeg veldig glad for at jeg har en stor veranda til slikt. Veldig glad det er tak over den også, når det er litt ruskevær. Skjønner ikke de som lager verandaer uten tak. Teppene må tas inn og legges på sine "faste" plasser.


Når man er ferdig med å gjøre noe så må det fyres i ovnen. En merker ikke at det er litt småkald når en er i aktivitet, men når en skal sette seg ned så blir det kaldt. Bære ved og fyre opp, så en kan nyte varmen etterpå.


Når man har hunder så må de også få sin daglige tur om ikke været er helt på topp. I dag ble det en runde rundt om hengebrua. Denne har virkelig blitt i dårlig forfatning. Tror ikke jeg tørr å gå der i vinter, for å er den ene langsgående bjelken knekt og helt borte.


Så er det det med reint hus da... skitne hunder etter tur. Nei da ble det litt shampoonering på hele bunten så kanskje det holder seg litt lenger reint hos meg... enn de vanlige ti minuttene. Det fine med en dusj er at de røyter av seg ganske mye hår, så da blir det litt mindre hår rundt i huset de nærmeste dagene.


Etter slik innsats i heimen så tenkte jeg at jeg kunne ta meg en laupetur. Jeg hadde lovet bort valpebingen min til ei som skal ha to hunder for dyrebeskyttelsen i noen uker framover. Når jeg allikevel skulle nedover så kunne jeg jo svippe bort med den. Men jammen så startet køkjøringen tidlig, så det var tydeligvis  mange som hadde tatt ture til fjells denne helga. 


Alltid hyggelig å komme til Nina og Balto, men i dag var han litt snurt for at ikke Hailey var med til han. Så jeg må nok ta turen en dag med hund også. Balto er litt småkosete for å si det sånn. Alltid trivelig med hunder som vil ha skikkelig kos.


Bilen trengte bensin, så jeg kunne like godt stoppe på veien hjem som at jeg skulle fylle i morgen ettermiddag når jeg henter Patran på skolen. Må passe på når det er billig, for drivstoff har egentlig blitt forholdsvis dyrt.


Når jeg kom hjem til kvelds så satt heksa fremdeles til tørk i gangen etter et par uker ute på sopelimen sin. HER kan du se henne tidligere i uka.


Jeg har vel ikke spilt på mobilen tidligere, ikke som jeg kan huske i alle fall, men i går lastet jeg ned to stykker. Så nå har jeg tidsfordriv på kveldene igjennom en lang kald vinter.


Jeg takker for følget gjennom min dag, nå skal jeg titte innom på alle de andre som er med på...

Ett söndags-EFIT första helgen i november. HER finner du andre som også er med i dag... Sidan som alltså går ut på att man dokumenterar sin dag med ett foto i timmen. Den har funnits på nätet sedan mars 2004. I år er det igjen 3 dager, 19. november, 5. desember og 22. desember.

Idén till själva EFIT kommer från Susanne (Under solen) och Ellen (EllenSite.org) som startade sajten 2004. Lite senare den 26 sep 2004 så tog Madde (Gosig.org) över EFIT efter Ellen och sen anslöt den 13 augusti 2006 Lotta (Divah.se). Men nu så är det Micke (kludd.se) som håller i det hela och tar över efter Madde med detta sedan årsskiftet 2008.

Fotografera och lägg ut dina bilder på din sida från din EFIT-dag och sedan tittar du in här och skriver att du gjort det via kommentarsfunktionen på det inlägg som gäller för den dagen. Det är är alltid 2 dagar per månad och en av dessa ligger alltid på en helg ifall du inte kan/får fotografera i jobbet eller i nått annat sammanhang. Man behöver alltså inte fota båda dagarna utan det är bara så att om den ena inte passar så..

EFIT-bilderna skall inte ligga bakom ett lösenord för då är ju vitsen helt borta! Du bör också se till att man lätt hittar dina EFIT-dagar på sidan. Vidare så finns det ju några länkar/bilder du kan ha på sidan med.


Ha en utrolig flott kommende uke, så dukker det sikkert opp et innlegg eller to her regner jeg med.


3 kommentarer:

  1. När jag ser allt jobb du har med hundarna känner jag att det nog är rätt skönt att jag ingen har, fast jag har växt upp med boxrar och längtar mig tokig efter en boxer ibland ...
    Hoppas att du lyckades somna fortare ikväll!

    SvarSlett
  2. Usch trist med regn! Här sken solen nästan hela dagen.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...