mandag 26. november 2018

De første iskalde kuldegradene


Det har vært litt kaldt noen dager, men de første iskalde kuldegradene... de er kalde de. Jeg snakker ikke om fire fem kalde grader, men de vi har nå om dagen. De som er tosifret godt ispedt en sur sno som biter i kjaken.  Skal det først være så kaldt så kan de jammen ha vært litt snø også. 


Når det er så kaldt så blir det ganske mye rim på bakken, så det kan nesten se ut som snø. Og det er det noe som hundene setter pris på. 


Det er greit når en kommer seg hjem når det ennå er lyst. Traske langs veien eller i skauen når det er skumrint eller mørkt er ikke så trivelig. Jeg er ikke mørkredd, men det er ikke så tess å ta bilder når en er på tur i mørten. Disse bildene er fra helgas tur for å få lufta hodet litt fra malingslukta. I dag rakk jeg og Patran en tur før mørket senket seg, så hittil er jeg godt i siget med turer i dagslys.


Når prosjekt oppussing er ferdig så skal jeg ble gjennom bunken jeg har med bilder for å lage meg noen forstørrelser å ha på veggene. Litt forandring må man ha når en har lagt ned så mye jobb. Tror det blir riktig så stilig med noen litt halvmørke himmel eller månebilder, solnedgang eller oppganger på soverommet.


Kunne kanskje vært litt stilig med snø bilder også mot den mørke veggen.


Men man må ta noen bilder man har, for om en tar med fotoapparatet for å ta bilder som man skal forstørre så blir det sjelden noen som er knallfine.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...