søndag 16. april 2023

Egentlig en liten tur, men

 oslo picho nation

Det er vel litt sånn med meg egentlig. Bare en liten tur blir brått en lang og innholdsrik tur. På en måte trives jeg i Oslo, men jeg ville for all del ikke bodd der. Kenneth og Ingrid hadde lyst på lunsj i Oslo og klart jeg blir med når de inviterer på tur med Sofie. Jeg hadde oppmøte halv elleve nede hos dem. Jeg skal innrømme at dagen ble noen timer lenger enn jeg hadde sett for meg når jeg dro. Vi var ikke hjemme før nærmere åtte om kvelden, så du har kanskje en liten mistanke om at denne dagen blir en del innlegg framover...

oslo picho nation

Kenneth og Ingrid har vært på denne restauranten tidligere. De hadde lyst til å ha meg med på lunsj  og hadde reservert bord her. Vi skjønte raskt at det var lurt med en reservasjon, for det ble brått mange folk der.

oslo picho nation

Jeg må bare si "for et sted" det var. Hele restauranten hadde jungeltema, tapeten var apekatter og det var et hav av forskjellige detaljer på hele stedet. Vi fikk tildelt en bås og en butt med poppcorn hver. Fram med telefonen og legge inn bestillingen i appen. 

oslo picho nation

Det var oppdatering i appen når maten ble laget og når vi kunne gå til serveringsdisken for å hente planken med maten vår på.

oslo picho nation

Fint? Nja, men definitivt gjennomført stil. Grunn nok egentlig å besøke dem for å se. 

oslo picho nation

Dua mi hadde sovet i bilen inn til Oslo, så hun var rimelig i 100 når vi skulle spise. Hun gikk litt på skift rundt bordet, så vi spiste litt på omgang. Det er jo kjekt med slik restaurant som serverer bittesmå retter, så en kan smake på mye forskjellig.

oslo picho nation

Til og med bestikket var bitte lite, så alt sto i stil.


De hadde nok brukt en stund for å få tak i så mye stæsh, for lokalene var i to etasjer.

oslo picho nation

Første runde med mat besto av tre planker. Det var stativer som satt fast på bordet til å stable de små tallerkenene på.

oslo picho nation

Maten smakte vanvittig godt og en fikk smakt på mange forskjellige retter uten å bli stapp mett. Har du lyst på mer av noe så bestilte du bare i appen og ventet på at det ble laget så du kunne hente det.

oslo picho nation

Pizzaen var 5-6 munnfuller og hvitløksbrødet måtte jeg dele med Dua. Kjempegodt å ha noe å sutte på. Hun spiste potetstappe av Ingrid og fikk eget glass med litt vann.

oslo picho nation

Det var skikkelig stilig at maten ble servert i bittesmå bøtter og steikepanner.

oslo picho nation

En håndfull drikke, både vanlig og uvanlig.

oslo picho nation

Noe så vanvittig god dessert tror jeg aldri jeg har spist. Vaniljesaus, salt karamell og potetgull. Hadde jeg ikke vært så mett så hadde jeg tatt to av den.

oslo picho nation

På et slikt sted så går man på do om man må eller ei, for klart man må jo sjekke ut hvordan det ser ut. Det var faktisk veldig stilig med knall røde vegger.

oslo picho nation

Resten hadde tivoli tema, det også veldig gjennomført.

oslo picho nation

Papegøyene flakset rundt

oslo picho nation

Ingrid og Kenneth hadde ønske om å ta meg med på en eller annen form for aktivitet etter maten, før vi reiste hjem igjen. Plan A var Vigelandsparken, der har jeg vært mange ganger så den utgikk. Jeg hadde også vært i Reptilparken på fotokurs, så den utgikk også siden jeg hadde vært der og tatt ut dyrene fra burene sine for bedre fotoforhold. Plan C derimot var ny for meg. Historisk museum har jeg aldri vært. Ingen av oss faktisk hadde vært der. Så da trillet vi nedover gata for å finne neste bygg. Kjekt med sentrum av Oslo. Alt er innen gangavstand.



 


11 kommentarer:

  1. Tøff restaurant, og maten så god ut. Fine tapeter, og flott interiør. Jeg har sansen for sånne gjennomførte steder.

    SvarSlett
  2. Looks like you all had a great time with was great food. Enjoyed my visit with you.

    SvarSlett
  3. That sure does look like a fun place to eat. The food looks fabulous, actually the whole place looks great.

    SvarSlett
  4. What a fun trip and I would have loved to have joined you. Oh the food. I love your food. I think I caned two pounds just reading this post.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  5. Oh my gosh! What an absolutely fabulous restaurant! Wow! Wish I could go there- but I am too far away! Cheers!

    SvarSlett
  6. Den restaurangkedjan finns här också men jag har aldrig testat den. Det var tydligen en positiv upplevelse så kanske borde jag prova någon gång. De borde ju ha något veganskt på menyn också.

    SvarSlett
  7. Wow! What a beautiful dining experience ~ both decor and yummy food ~ love the sweet baby ~ Hugs to the furbabies too ~

    Wishing you good health, laughter and love in your day,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett
  8. Great place to eat. And the dishes look delicious. What a funny way to order food with an app.

    SvarSlett
  9. I had more food and that's a good thing. Delicious.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  10. oj, vilket mysigt och vackert ställe ni besökte. Och vilken vacker blogg du har. Tack för att du besökte mig så jag fick se din blogg. :)

    SvarSlett
  11. The expression on the face of the baby with all that popcorn made me giggle!
    Thanks for sharing at http://image-in-ing.blogspot.com/2023/04/continued-from-last-week.html

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...