mandag 24. april 2023

Solnedgang på Røsholmstranda

røsholmstranda tyrifjorden

Fredag var en aktiv dag. Etter jobb gikk jeg tur med Sofie og Ingrid. Man må passe på i og med at det var spådd regnvær. Da simpelthen bare må dagene med solskinn og sommertemperaturer nytes. Sola er lenge oppe og jeg trengte sårt å få vasket bilen min, så da tenkte jeg at en liten tursletur på Røsholmstranda ikke var så fryktelig dum avslutning på dagen.

røsholmstranda tyrifjorden

Hailey var ikke helt i hundre for nyt tur etter den andre trilleturen, men hoppet nå inn i bilen frivillig. Hun trodde sikkert ikke at vi skulle på ny tur kanskje. Men alt som inneholder element av vann er bra.

røsholmstranda tyrifjorden

Det var bare en smal stripe inne ved land som var isfri, ellers lå isen langt utover ennå. Jeg hadde håpet iskanten var nærmere land så jeg kunne få tatt noen bilder av svanene, men det gikk ikke denne gangen.

røsholmstranda tyrifjorden

Det var en god stund til solnedgang når vi kom dit, så vi gikk utover Karlsrudtangen for å fordrive tiden litt. Utover mot Averøya har det blitt forbudt med hunder, så da blir det ikke noe fugletitting der lenger.

røsholmstranda tyrifjorden

Det har kommet et fugletittetårn på siden mot Ask, så det kan nok hende jeg tar en liten titt der når det er fugleunger som svømmer rundt. Trenger jo ikke kjøre helt til Østensjøvannet i Oslo, om man kan se de samme her i distriktet. Ja om det ikke kommer noen stolper der da...

røsholmstranda tyrifjorden

Nesten finere når det ikke er bare åpent vann, blir liksom litt mer stemning når det er litt is der i tillegg.

røsholmstranda tyrifjorden

Linerla spankulerte rundt oss når vi satte oss ned. Den er ikke mye engstelig av seg.

røsholmstranda tyrifjorden

Et stykke ut på Karlsrudtangen er det alltid vått.

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Støvelen hang der sist jeg var her også, men denne gangen hadde det kommet mange bildekk i tillegg. Tror ikke da har blitt bragt dit med fjorden. De har nok kommet ved hjelp av folk.

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Det er jo bare å nyte slike øyeblikk. Det ble mange nytelsesøyeblikk på fredag.

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Det går nok ikke lange tiden før det er isfritt der.

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Langs strandkanten ligger det mange stor røtter.

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Overraskende mye snø i terrenget til tross for veldig varme dager i det siste.

stokkender røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Stokkendene koste seg i kveldssola

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Vi snudde for å gå tilbake til stranda. Det blir en bedre vinkel på solnedgangen der.

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Jeg satte meg ned på en stein for å nyte de siste solstrålene.

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Brått dukket det opp gode minner fra kveldsbading ved Breivannet i sommer. Får håpe at det blir litt mer vann i sommer så vi kan fortsette å bade på kveldene.

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Solnedgangen nærmer seg.

røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Ved grillene holdt noen på med grilling, andre spilte volleyball ved nettet, så det manglet ikke på
underholdning for hundene.

isbit røsholmstranda tyrifjorden Karlsrudtangen

Jeg bare gleder meg til at jeg skal dette året. Dette blir det ultimate året har jeg en følelse av. I år skal jeg fortsette å gjøre akkurat som jeg føler for og bare nyte.

røsholmstranda tyrifjorden

Alle har ansvaret for eget liv, så en må lage seg gode dager, ettermiddager og kvelder. Da blir sikkert nettene bra også.

røsholmstranda tyrifjorden

Har så smått en plan om ei overnatting på stranda, men da skulle man vel benyttet sjansen før myggen gjør fult inntog...

røsholmstranda tyrifjorden  leonberger golden retriever

Bella og Hailey nyter siste varmen, for det ble brått kaldt når sola nærmet seg åskanten.

røsholmstranda tyrifjorden

Fine jentene mine det, trofaste følgesvenner på tur.

røsholmstranda tyrifjorden golden retriever

Hailey lengter etter sommeren. Jeg kunne tenkt meg litt varmere vann før jeg duppet kroppen. Jeg kommer aldri til å bli noen isbader!

røsholmstranda tyrifjorden






14 kommentarer:

  1. Vilken fin kvällstur och så vackert med solnegång, hundar och vatten. Det är härligt att ha mycket kul att se fram emot och jag tror att både du och jag får en fantastisk sommar med många roliga upplevelser :D

    SvarSlett
  2. I'm always happier by water but don't go in cold water at all. Give me warm!!

    SvarSlett
  3. Flotte bilder. Linerla har jeg ennå ikke sett her.

    SvarSlett
  4. Your wonderful companions also seem to enjoy the scenery and quiet beauty of this area as much as you do! It amazed me how fast the snow has melted and the water fowl and birds have returned--I'm sure the water is still very cold. Love the sunset photos at the end.

    SvarSlett
  5. Lovely photos! Really enjoyed the photo of the sunset and the dogs. Just grand! Cathy

    SvarSlett
  6. Nydelig potevenner i herlig turterreng. En riktig hyggelig, varm og god blogg 🐾☀️🥾

    SvarSlett
  7. Thank you so much for sharing your photos with us this week at http://image-in-ing.blogspot.com/2023/04/the-last-of-quilts.html

    SvarSlett
  8. Part looks like a winter wonderland and part doesn't, but it's all very pretty. Bella and Hailey look like they were enjoying the water time.

    SvarSlett
  9. Looks like this year will be most enjoyable. I'm going to tag along. Beautiful shots of a beautiful place and your pups are adorable.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday, Lillian. Scritches to your precious furbabes. ♥

    SvarSlett
  10. Bella and Hailey are so happy! Lovely dogs!

    SvarSlett
  11. Thank you for sharing your mosaics at

    MosaicMonday

    Have a good weekend.

    SvarSlett
  12. Yes, I agree ... such moments are the true luck in life.

    Thank you for sharing and being part at
    MosaicMonday.

    Have a wonderful week.
    Greetings by Heidrun

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...