søndag 9. april 2023

Våryr på late dager

 solnedgang

For en påske dette har vært. Så mye fint vær, så mange flotte turer og ennå er det to dager til igjen. Det er mye jeg har holdt på med som du ikke har sett ennå. Man har da annet å gjøre enn å sitte inne og lengte ut. Det har blitt seine kvelder og ikke fult så seine morgner. 

pus katt kattepus pusekatt

Det har blitt mat på verandaen i selskap av Oliver og Lurven. Det er flere enn meg som nyter vårsola. Bare nyter varmen uten å måtte noe som helst. Det er godt med dager uten mål og mening, før en plutselig får en god ide om å finne på noe, 

pus katt kattepus pusekatt

Snøen smelter og kattene røyter, fluene surrer i solveggen og jeg har fri fra jobben. Jeg har sovet i egen seng alle nettene i påsken. Men jeg har vært borte alle dagene i påsken. Noen ganger bare på beina, andre dager har jeg kjørt bil. Hver og en av dagene med minner jeg kan leve lenge på. Om en måned er det fridager igjen og jeg har mange planer om snøen er borte.

pus katt kattepus pusekatt

Oliver drikker smeltevann.

pus katt kattepus pusekatt

Når vårsola kommer vil ikke kattene være inne lenger, da skal de ut. Musene lever atter et farlig liv, og småfuglene bør holde seg i tretoppene.

pus katt kattepus pusekatt

Lurven er nysgjerrig på hva som Oliver spiser på. Det kan jo være at han har fått noe godt å spise, som han ikke har lagt merke til. Så han sneik seg bortover rekkverket for å se bedre hva Oliver holdt på med.

verandakos

Det er ikke bare jeg og kattene som nyter livet. Bella og Hailey veit å kose seg de også etter tur. Ja de koser seg litt før tur også, men etterpå ligger de og koser seg i sola om jeg setter meg ned.

pus katt kattepus pusekatt

Oliver kommer for å sjekke om jeg har spist opp maten min. Han har sikkert håp om å snike av melkeglasset mitt. Men det hadde jeg tømt gitt.

pus katt kattepus pusekatt

Pusekatt eller linselus?

pus katt kattepus pusekatt

Eller rett og slett en kjapp jeger på jakt etter fluer som har våknet etter vinterdvalen.

pus katt kattepus pusekatt

Fanget du den? Spiste du den?

pus katt kattepus pusekatt

Kongen av verandaen

pus katt kattepus pusekatt

Lurven la seg på snøen for å avkjøle seg litt.

pus katt kattepus pusekatt

Etter at jeg hadde vært inne på do, så hadde de trekt ned på gårdsplassen imens.

pus katt kattepus pusekatt

Lurven er ikke så flink til å klatre, så han ble sittende på taket til hundehuset.

pus katt kattepus pusekatt

Han klatret litt, men hoppet raskt ned på taket igjen.

pus katt kattepus pusekatt

Han syntes godt Oliver kunne komme seg ned igjen også.

pus katt kattepus pusekatt

Oliver hadde ikke store planene om det.

pus katt kattepus pusekatt

Lurven mjauet og lokket

pus katt kattepus pusekatt

Langt om lenge så nærmet han  seg bakken igjen. Da stilte Lurven som velkomstkomite.

Nyt påskens siste dager... det skal jeg.


10 kommentarer:

  1. Flotte kattebilder. Katter er smarte og veldig gode jegere, men å komme ned fra trær som de har klatret opp i er de helt ubrukelige til.

    SvarSlett
  2. ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
    ╔╗╔╦══╦═╦═╦╗╔╗ ★ ★ ★
    ║╚╝║══║═║═║╚╝║ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
    ║╔╗║╔╗║╔╣╔╩╗╔╝ ★ EASTER ☆
    ╚╝╚╩╝╚╩╝╚╝═╚╝ ♥¥☆★☆★☆¥♥ ★☆ ♥♥♥

    SvarSlett

  3. Translation
    Håper resten av ferien blir like fin som den første delen.
    Herregud, hvordan snøen gir en morsom dimensjon til krumspringene dine. Så søtt ingefærfjes. Dere har alle et så deilig, om enn kaldt, sted å nyte. Vi er litt misunnelige.
    ERin

    SvarSlett
  4. Alla får mer energi när vårsolen får snön att smälta och vi människor njuter av att vara ute. Kul att få följa katternas dag när de återupptäcker allt som hör våren till :D Skönt också att du har haft en så härlig ledighet och bara gjort sådant du vill göra.

    SvarSlett
  5. You kitties are super cute and WOW, you sure are way up in that tree!

    SvarSlett
  6. Awesome series of kitty photos ~ beautiful ~ and doggies too ~ Wow! What fun you are having ~ Spring has sprung ~ Xo

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett
  7. Oh my such great photos of your sweet cats and dogs! have a very happy week!

    SvarSlett
  8. I love your photography and I love Spring. We have the windows and doors open right now and it's ever so springlike.

    I'm sorry I'm so late. Workers showed up this morning to tear out our kitchen for the last part of the remodel and we had no idea they were coming. We worked our behinds off cleaning out all the drawers and cabinets.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  9. Lovely photos of the cats and dogs enjoying the warmer weather. Oliver looks more like Eric but is very similar to Flynn with his tree climbing skills. Eric was more like Lurven and not a good climber.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...