onsdag 26. april 2023

Vinteren returnerte

 vinter

I går morgen så lavet snøen ned igjen og jeg var glad jeg fremdeles hadde vinterdekk på bilen. Det var sleipt nok med den veldig kramme snøen som la seg tungt på bakken.

vinter

Når jeg kom på jobb hadde det egentlig ikke kommet så mange centimeterne, men utover dagen ble det ganske mye snø.

vinter

Faktisk så mye snø at snøskuffa måtte fram for å skyfle unna foran døra.

vinter

Det begynte å blåse utover dagen og greinene på buskene knakk som fyrstikker rundt om.

vinter

Etter noen timer kom traktoren for å brøyte plassen. Samfunnet kollapset, for 90% av de som var ute og kjørte hadde sommerdekk. Veien mellom Oslo og Hønefoss ble stengt i begge retninger og alle busser ble innstilt. Hverken bergningsbiler eller brøytemannskaper kom fram i alt kaoset.

vinter

Av likevel var det en som syklet til jobben litt lenger inn i veien.

vinter

Innen jeg skulle kjøre hjem fra jobb var det blitt mange varmegrader og snøen begynte å smelte.

vinter

Siden hundene hadde vært inne når jeg var på jobb i dag så ble det tur når jeg hadde tent i ovnen. Veien var blitt bar, så det var forholdsvis greit å gå.

hestehov

Til og med hestehoven hadde smeltet fram igjen. Jeg gikk ikke så langt som jeg pleier for det startet å regne. Jeg hadde bare dratt på meg ei jakke med ødelagt glidelås, så da var det helt greit å snu etter noen kilometer.

hundepromenaden agria

Har du husket å melde deg på Agrias Hundepromenaden? Det har jeg. Bli med på tur den helga i mai. 

hundepromenaden agria



5 kommentarer:

  1. Så snön kom till dig också. Den kunde vi gärna ha varit utan men som tur är är vägarna helt ok att köra på mitt på dagen och jag ska säkert kunna åka iväg på min lilla tripp i morgon. Stackars lilla tussilago men de är starka de där små blommorna och klarar lite snö.

    SvarSlett
  2. Huff, ja du fikk mye mer snø enn her. Sommerdekk bør en vente med ja. Vinteren blir visst ikke helt over i år.

    SvarSlett
  3. WOW, that must have been quite the surprise to everyone with summer tires. Hopefully it will melt and be gone soon!

    SvarSlett
  4. Ha en riktig god dag uansett vær 🐾🫶🏻

    SvarSlett
  5. Thanks for joining our Thankful Thursday Blog Hop!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...