onsdag 12. juli 2017

Effektiv fra morgen til kveld


Jeg tenker best når jeg er aktiv og i dag har jeg virkelig vært litt i overkant effektiv. Jeg sov lenge i forhold til det jeg pleier når jeg skal opp på jobb. Merker godt når en står opp ti på seks mot en kan sove til en våkner i halv ni tiden. Da var det opp og lufte hunder, litt mat skulle de ha også. Med vel spist frokost for meg og dem, så ble det handling med mamma i Hønefoss. Litt mat må man ha. Jeg kjørte like godt fra hele handlelista mi, så det var noe som ikke ble med hjem gitt.


Mamma var godt fornøyd med en liten sightsing så hun fikk det hun trengte også. Vel hjemme igjen så satte jeg på en vaskemaskin med sengeklær. Alltid godt å legge seg i reinvaska sengeklær, men den planen skar seg litt. Det var solskinn og skybrudd om hverandre flere ganger i løpet av dagen, så sengeklærne ble ikke helt tørre før de ble våte igjen. Ved åttetiden i kveld gav jeg opp og hang dem opp på klesstativ inne, la på sengeklær fra skapet på senga og konkluderte med at jeg kanskje vil ha mer flaks neste gang.


Jeg vasket huset samtidig og hadde hengt ut tepper og hundetepper på hundegården og på rekkverket på verandaen. De klarte seg sånn noenlunde bra vær messig, bare litt klamme. Så med noen timer under tak gikk det ann å ta de inn på plass igjen. Filleryer og slikt tørker raskt når de kommer inn.


Med reint hus var det på tide å trimme de firbeinte også. Hundene hadde vært løse når jeg hengte opp sengeklærne på snora, så skulle jeg bare på do før jeg fant med tørre sokker. Når jeg tok fram sokkene så så jeg jammen Mounty på tur helt nederst i bakken i godt driv. Jeg kastet meg på verandaen og fikk stoppet han og fikk han opp igjen. Hadde det vært riktig så skulle han jammen fått stått hjemme i hundegården når vi andre gikk på tur. 


Kan ikke skjønne hvorfor han har startet med det tullet der, han blir bare verre og verre også. Om jeg slipper øynene av han i to sekunder så ser han sitt snitt til å stryke på vift. I vinter så gikk han bare til naboen for å kose med katten der, men sist han var på vift så hadde han gått over riksveien og var på tur på andre siden. Det er slett ikke greit, så i det siste har jeg hatt han under oppsyn. Han benytter enhver anledning til å stikke, så nå er det helt slutt på at han er ute på egenhånd.  Jeg tok en runde over på andre siden før jeg gikk over hengebrua og hjem. 


Da jeg kom hjem så kom det jammen en regnskur, så jeg hadde flaks med den runden. Da skinte sola og hundene fikk seg et bad i Væla som de pleier. Alltid godt meg litt drikke og avkjøling før vi starter på hjemturen. 


Vel hjemme var det på tide å starte på middagen. Ovnsbakte poteter og grønnsaker med hvitløksmarinert svinefile. Skikkelig gorme måltid. Jeg liker ikke å lage mat, så det er veldig sjelden jeg gjør meg skikkelig i flid med et måltid. Det blir stort sett noe helt vanlig og enkelt.


Når jeg var på tur med hundene tenkte jeg over geocachingen og kom til den konklusjonen at det er mer irritasjon enn glede, så da gir jeg meg med det. Jeg logget inn en siste gang i dag og slettet varsler og automatisk fornyelse av abonnementet. Det utløper i februar, så jeg har lang tid på å ombestemme meg. Men akkurat nå så er dette det beste. 


Jeg har mer enn nok av annet å bruke tiden og energien min på. Kanskje jeg finner på noe helt nytt også, man kan aldri vite. Jeg har i alle fall en ting som jeg skal bruke tid på framover og på sikt så er det også et mål langt der fremme. Fortsettelse følger utover høsten og vinteren.


Når jeg har vært så flink i dag, så kan jeg bare slappe av i helga. Maleprosjektet er avsluttet, huset er reint, sengene er skiftet på og maten er handlet inn. Det gjør at jeg slett ikke har noe jeg må gjøre, jeg kan bare gjøre ting jeg har lyst til å gjøre. Da er det bare å tenke på hva som tiden kan brukes til. 


Det er et par ting som er bankers, det er fotografering og turer med hundene. Merethe kommer hjem på fredag, for hun har jobbing i helga. Jeg plukker henne opp i Hønefoss etter jobb på fredag, før det bærer i vei til Melkefabrikken på Kapp for å se på Urbane Totninger. Det er tredje året vi har billetter og er det samme standard som tidligere, ja da blir det bra.


To arbeidsdager til nå, så er det jammen helg igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...