mandag 10. juli 2017

Store forhold


Hos oss er vi ikke redde for at hundene skal få for lite vann når det er varmt om sommeren. Vi fyller opp vannskåla, så kan de drikke seg utørste. Mounty er ingen badeløve, men nøyer seg med å vasse. I bassenget svømmer han ikke mer enn han må, for å si det sånn. 


Vi har også vannskåler i cocker størrelse... Ronja sier heller ikke neitakk til en svømmetur, men liker best å svømme aleine. Flatene kan bli litt i meste laget for en liten cocker på dypt vann.


Ellers i dag så har jeg vært riktig så flink. Jeg har rensket hele verandaen og vasket golvet der både med vannslange og såpe. Kastet gamle tepper som lå der og lagret vekk trampolinen, tenk Patran ville ikke ha den opp i år. Det er ikke få timer hun har hatt på den hver sommer i hele oppveksten. Det er nesten litt vemodig å legge den til lagring og ikke sette den sammen.


Lady og Tessy er ikke vonde å be når jeg tar fram tennisballene. Jeg trenger ikke ta fram ballene engang før de er klare til å bade.


Lady har satset allerede før ballen når vannet.


Landingen er ikke alltid like elegant.


Kan kanskje minne litt om mageplask?


Pappa murte opp basseng når jeg var liten, så vi ikke behøvde å ned i elva for å bade litt. Vi pumper opp vann fra elva og fyller bassenget på noen timer. Ved å ikke klore vannet så er det ypperlig for hundene å avkjøle seg på varme dager. Lady er ikke snauere enn at hun tar et bad på egenhånd også.


Lukkemekanismen i snuta fungerer helt optimalt, ingen harking og hosting stort sett.


Alle mine hunder klatrer stige, så de har ingen problemer med å klatre opp badetrappa.


Tessy er ikke fult så gira, hun kan gjerne stå over en runde til tider.


Hun har egentlig samme mageplaskstilen som Lady kjører.


Om den andre er litt treg så tar de gjerne med seg flere baller. Lady får fint med seg tre tennisballer i et jafs.


Det spruter ganske godt rundt dem, så det er ikke til å unngå at kameralinsa får noen drøpp på seg. 


Når det er varmt om dagen er det bedre å slite dem ut med litt ballkasting enn å gå tur i solsteiken. Jeg er ikke så hippen på å gå tur på kvelden, det gjør jeg så mye på vinteren og høsten. Sommerkveldene må nytes.


Når Lady og Tessy hadde fått litt bassengtrening i dag ble det tur på Mounty og Ronja. Vi gikk over på andre siden og innover forbi Saraplassen. Der møtte vi på en stor kvigeflokk, så vi gikk ikke så mange kilometerne. De fikk en avkjølende dukkert i bassenget når vi kom tilbake. Noen rolige svømmerunder så var Mounty fornøyd, Ronja ville ha litt tennisballer. Da storkoser hun seg. Jeg hadde ikke med fotoapparatet da, så Ronjabading får komme en annen kveld.


Ny retning er ikke noe problem, Lady har god kroppsbeherskelse.


Ha en aktiv ny uke, 8 arbeidsdager nå så har jeg en uke ferie igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...