mandag 13. februar 2023

Gyllene tider

fullmåne

 Ja det var vel det vi hadde vi som vokste opp på '70 og '80 tallet. Når jeg tenker tilbake så er jeg veldig glad for alt som finnes nå, ikke fantes da. Jeg har ikke tenkt å ramse opp alt som er nå som ikke fantes da. Jeg skal være enig i at akkurat klesstil og hårsveiser ikke var helt optimalt på '70 og '80 tallet

fullmåne

Men musikken var langt bedre da enn det den er nå. Men det er kanskje sånn vi alle har det, vi liker best det vi er oppvokst med. Jeg vet endel som hadde foreldre som var veldig interessert i musikk og spilte mye musikk hjemme. Så likte også de som var på min alder den type musikk. Mye av den typen musikk er slik musikk som har evig liv.

fullmåne

Men hva er det helst man husker fra oppveksten, ja sånn egentlig? Det er vel egentlig ikke det dyre og overdådige som er de største øyeblikkene. Nei det er de hyggelige, gratis øyeblikkene. Øyeblikkene da jeg er ute, gjerne i skauen. Pappa hogg tømmer og jeg var med, laget barhytte, spiste grillet brødskive på bål. Sommerferie med overnatting i telt. Skiturer opp på Holleia, så man kunne ake i full fart ned igjen.

min lille due

Det er slike ting jeg har prøvd å bringe videre til ungene mine. Jeg har lykkes med det 2/3 i det minste. Merethe har aldri synes noe om turlivet, ikke da hun var liten og ikke da hun ble eldre. Men det er kanskje et håp om at det tar seg litt opp... Jeg håper Dua mi blir bitte litt glad i utelivet også.

selfie

Jeg har trua på at hun vil være med på turer framover. Nå har hun fått endel vaksiner, så nå er løpet klart for overnatting ute i naturen. Jeg har håp om en hengekøye tur iløpet av året med henne. Kanskje jeg får lurt med Kenneth og Ingrid også...

dua mi

Hun har blitt så flink til å holde fast i ting, og som alle unger så skal det inn i munnen.

dua mi

Også så flink til å holde hodet sitt også. Jeg storkoser meg med henne og prøver å ikke tråkke ned dørstokken der hver dag. Men en gang eller to i uka blir det fort.

border collie

Pink gir meg også gylne øyeblikk. Sofie er i litt dårlig form etter vaksiner og Ingrid og Kenneth er ikke helt i 100 de heller. Da stakk jeg innom i går for å gi Pink en liten luftetur. De hørte ikke engang at jeg hentet henne, for hun klarte å la være å bjeffe når hun så meg, for en gangs skyld. Det ble en times tid oppe i havna og en runde der det er hogget i jordekanten. Mer om denne hoggingen kommer en annen dag, for det blir noe tømmer.

* *

10 kommentarer:

  1. Ja, vi har vel alle en tendens til å huske det som var bra i oppveksten, og kanskje forgylle det litt ekstra mye. Jeg husker skiturer med bakglatte ski som et mareritt.
    Musikken var helt klart mye bedre før, men det sa min far også 😉

    SvarSlett
  2. That little girl is such a cutie! Howdy Pink! I agree with you, the music was much better back in the good old days and I have fond memories of seeing so much of it live.

    SvarSlett
  3. what a cutie! regarding music, I am stuck in '80s, don't listen anything else ;-)

    SvarSlett
  4. Awww! Such an adorable little girl!
    Those moonshots are incredible, Lillian!

    Hugs and blessings!

    SvarSlett
  5. Det är väl det bästa man kan ge sitt barnbarn - sådant de inte får av föräldrarna. Vilken guldklimp du har där <3

    SvarSlett
  6. Love the moon, love your grand. Adorable.

    I enjoyed the video.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  7. Lovely series of images! Thank you for sharing them with us this week at http://image-in-ing.blogspot.com/2023/02/a-just-bit-more.html

    SvarSlett
  8. Gyllene tider är ett band från den stad jag växte upp i så jag kände att jag borde gilla dem mer än jag egentligen gjorde. Jag uppskattar dem faktiskt mer nu i väldigt vuxen ålder :D Roxette däremot har jag alltid gillat. Vilka vackra kvällsbilder med den lysande fullmånen. Ja, bilderna på Sofie, Pink och dig är också jättefina så klart. Klart att du är glad för att få ha dem så nära :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...