fredag 3. februar 2023

Hyttetur på Teinvassåsen

teinvassåsen

Høsten 2021 var første gangen vi møttes på hytta vi nå skal tilbake til. Vi skulle egentlig ha tur høsten 2021, men vi tok det desto mer igjen i 2022. Jeg har med fotoapparat og powerbank, så det er håp om at det blir det bittelitt fra turen. I allefall de anstendige øyeblikkene... Først noen timer på jobb. Alt er pakket og står klart i gangen, bare kjøleskaptingene som gjenstår.

Dro på hyttetur med kanarifugl i bur (nei ingen kanarifugl, men med Inger Synøve og et knippe hunder)
Dro på hyttetur tok på hytteturmundur (Nja siden jeg dro fra jobb og bare var innom for å plukke opp litt bagasje og Bella, ble det olabukse og fliskenser)
Tok med skia fjorten ølkasser og søst'ra som er sær (skia ble med, litt pepsi max med lime isteden for øl, ikke har jeg søsken heller)
Tok med grinemor og tok med kranglefar og tannbørste og klær (mor og far kunne jeg ikke ha med, for de skulle være Hailey og kattepassere)
Mutter'n vrælte stygt da hu så bak kamin
Fatter'n tent' en røyk og så pokker til grin
Heng i stroppen edderkoppen ække størr'enn en kanin
Gå og høgg nå ved du må lære denna kroppen disiplin
Tenn på lampa ditt svin hell på parafin
Jeg gjorde som han sa og fikk øra svidd av
Han sa det var bra for de øra har jeg aldri kunn't fordra
Dem sto alltid på stælker det var mora di du arva dem ifra
Hytte te te te te te hytte te te te te te hytte te te hytte te te
Hytte te hytte te hytte te hytte
Katta vår blei skutt da vi skulle på tur
Den var svær som en gris og hadde fin dressur
Få en øl sa fatter'n glem nå hele kattekreket han er dau
Men da mutter'n lagde mat vrengte pølsa seg i gryta og sa mjau
Du må tømme dass skreik fatter'n bestemt
Gå og finn en plass jeg blei alvorlig skremt
Men jeg sklei av sted med ei bøtte for å prøv å få det gjemt
Det var holkeglatt og det som hendte vil jeg aller helst ha glemt
Med et saltosprang lå jeg der så lang
Hørte bøtta klang før jeg så'a fra vrang
Det var mildt sagt pinlig og på skuldra lå det ting og tang og hang
Jeg blei pottesur og var på hyttetur for aller siste gang
Hva trur'u fatter'n sa ha ha ha ha ha
Og trur'u mutter'n lo ho ho ho ho ho
Ta på piggsko hver gang du blir jagd ut for å tømme do
Jeg drar aldri mer
Og som grisen er jeg salig i min tro

* *

3 kommentarer:

  1. That's a funny story, now anyways, maybe it wasn't at the time.

    SvarSlett
  2. Ha en jättefin tur och sedan ser jag fram emot att få läsa om allt och se alla bilder :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...