lørdag 11. februar 2023

På tur med bestemor

 trilletur

I dag er Dua til bestemor 3 måneder og har blitt ei lita solstråle som elsker å være med der det skjer. Jeg er glad for at jeg får lov å ta henne med meg på en trilletur i dann og vann. Om jeg har med mine hunder eller Pink varierer litt. Det er det som passer best der og da. 

baby

Utrolig hvor glad man blir i slike små som man får lov å kose seg med.

trilletur

Det er godt når man rekker en runde rundt hengebrua etter jobb om dagen. Selv på gråværsdager er det lyst den timen det tar.

himmel

Jeg har blitt rimelig flink til å ta med meg telefonen når jeg er på tur, så da hender det at en kan dokumenter flotte himmel farger, eller bare en sprekk i skydekket.

kvister

Eller rett og slett bare bringebær kvister som snøen har festet seg på.

trilletur

Lastbærer og kvister har herjet fritt på denne siden utover, og snart kommer de hit også. Det er kjapt å få ned noen kubikk når man har slikt utstyr.

trær

Nå har mildværet kommet, så trærne er helt reine for snø. Natt til fredag var det i tillegg et forferdelig vindvær, som gjorde at vi var uten strøm fra sju om kvelden til langt på natt. 

trilletur

Sofie våknet før vi var kommet helt hjem. Hun begynte å bli litt sulten igjen. Men hun bare lå å tittet så lenge.

trær

Jeg gleder meg ikke til neste steg i utviklingen, jeg vil ha henne akkurat som hun er. Tenk tre måneder allerede! Jeg synes ikke det er lenge siden vi var på turer rundt om kring og Ingrid vagget etter med stor mage.

trær

Man glemmer å nyte tiden de er små, det er liksom et lite øyeblikk, så er de store og skal begynne på skolen.

solnedgang

Babytiden er som en solnedgang, vips på er den over.

selfie

Litt øvelse på selfie før det ble ny tørr bleie.

baby

Man er jo ikke vond å be, eller bjuda på,  når det høres ut som det er mest praktisk at hun er sammen med meg, isteden for å være med mutter'n og fatter'n.

dua mi

Endelig passet julegava!




7 kommentarer:

  1. Vad bra du har det som har ditt barnbarn så nära och kan ta vara på babytiden. Visst går det fort men det kommer nya roliga åldrar hela tiden. Tänk bara när hon kan säga farmor, eller hon pratar så klart inte svenska så det blir nog bestemor hon säger :D

    SvarSlett
  2. Ja, tiden går utrolig fort. Mitt eldste barnebarn blir 12 år til sommeren, og det er nesten ikke til å tro. Jeg synes at Sofia ligner på deg :)

    SvarSlett
  3. Your baby is so cute! The scenery in your stroll is fantastic too

    SvarSlett
  4. That little one is just so cute! The Winter Wonderland sure looks magical.

    SvarSlett
  5. You have such wonderful adventures and your grand is most adorable. They are such fun.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week, Lillian. ♥

    SvarSlett
  6. Dua is awdorable and you are having such fun! What a great walk you had!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...