tirsdag 21. februar 2023

Enklere liv

 pus katt kattepus pusekatt

Ikke alle som har like enkelt liv, og har man et enkelt liv så kan det brått bli bitte litt komplisert.

pus katt kattepus pusekatt

Jeg er veldig godt fornøyd med livet mitt i allefall. På fredag fikk jeg den nye bilen, og den er en drøm å kjøre. Kanskje jeg kan begynne å like å kjøre bil, men å kjøre for å kjøre kommer aldri til å bli min greie. 

pus katt kattepus pusekatt

Å kjøre ny bil er som å være katt i toppen av et tre. Noe uvant og vinglete til en finner ut hvordan ting virker, så går alt seg til og man føler seg ganske komfortabel etterhvert. I ettermiddag var jeg på Sokna og gikk tur med Wenche Lill og Virre igjen. 

pus katt kattepus pusekatt

Det blir noen sleivtråkk første uka, men det ser ut til å gli glattere etterhvert som milene tilbakelegges. 

pus katt kattepus pusekatt

Jeg skal se om jeg får tatt noen bilder av bilen, men da må jeg nok vaske den litt først. Det er ikke til å stikke under en stol at svart bil i søleværet ikke er akkurat stilig. Jeg får vel ta meg et par skiturer før jeg tar av skiboksen. Jeg har ikke tenkt å kjøre rundt med den i sommer. Hailey og Bella likte bilen bra så det ut til. Hailey la seg ned med en gang og satt ikke å hang for å se ut av vinduet som hun pleide når vi kjørte bil.

pus katt kattepus pusekatt

Til helga skal jeg være barnepike, men helga etter kan jeg jo ta meg en liten kjøretur så jeg får prøvd den litt på langtur. Eller om jeg kaller det fototur med hunder, eller en annen unnskyldning. Er det litt vindvær så har jeg lyst til å ta meg en tur til Mølen. Jeg og Patran var der i påsken 2021 i knall vær, så dårlig vær hadde vært en opplevelse tror jeg.

pus katt kattepus pusekatt

Eller kanskje jeg skulle ta en tur til Halden og festningen der. Mange flotte steder å dra til i nærheten, for det frister jo litt med steder uten snø, sånn for å få litt vårfølelse. Eller kanskje det blir Tønsberg og Verdensende i solnedgang.

pus katt kattepus pusekatt

Man må sørover i det minste, og satse på naturens medfølelse. Langtidsvarslet på Hr Yr er ikke kommet så langt ennå, så en får se det litt ann.

pus katt kattepus pusekatt

Hva Oliver dreiv med oppe i treet er jeg ikke sikker på. Det er ikke mus der, og ikke en eneste fugl som var i sikte. Kanskje han bare lå i trening til trekkfuglene kommer...

pus katt kattepus pusekatt

Lurven skjønte ikke vitsen med denne klatringen heller. Han er litt ute om dagen, en liten snartur i uthuset kan han unne seg når det er fint vær og ikke blåser. 

pus katt kattepus pusekatt

Daisy er ikke på det planet at det skal vurderes å gå utenfor på verandaen engang. Hun har god nok oversikt gjennom stuevinduet.

pus katt kattepus pusekatt


12 kommentarer:

  1. Herlige kattebilder. Gratulerer med ny bil!

    SvarSlett
  2. Love kitties and love it when they are enjoying the great outdoors.

    I want to see your new car. I hear you on wanting to drive all the time when you get a new car. Congratulations.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  3. Cat moving among the branches is an art here

    SvarSlett
  4. I've never seen a cat like climbing so much in a tree

    SvarSlett
  5. The sweet kitty still looks a bit unsure up in the tree. I'm glad to hear that you like your new car!

    SvarSlett
  6. Tenk om Oliver og Stripa hadde møtt hverandre - det måtte vært kjærlighet ved første blikk!
    Du kunne jo ta deg en tur oppover med nyebilen også, da. Vi skulle hatt oss en skitur til!

    SvarSlett
  7. That's one agile kitty. They are such pretty cats!
    Enjoy your new car, Lillian.

    SvarSlett
  8. Do forgive for the anonymous post.
    Apparently, I can't hit the right buttons.

    SvarSlett
  9. Cool captures with interesting commentary

    SvarSlett
  10. Finurlig kombination av bilder och text. Oliver ser ut att klara sig bra till slut men det var nog ett äventyr. Grattis till nya bilen.

    Allt gott. Ulrika

    SvarSlett
  11. Vad bra att bilen känns bra och kul att köra. Jag börjar också längta efter att ge mig iväg på längre turer men det dröjer nog ett litet tag till. Du hinner nog före och då får jag glädja mig åt att få följa med på dina äventyr :D

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...