onsdag 6. mars 2024

Jeg, en jeger?

 golden retriever

Hailey er bitte litt oppgitt over meg, for jeg er en skikkelig jakthund blitt. Jeg har funnet ut at kattene ikke alltid er like begeistret for meg. Jeg har fått meg et par dytter på snuta, men de bruker ikke klørne. Så da er det bare å lukke øynene for å sette inn støtet ved neste anledning.

pus katt kattepus pusekatt

Oliver løper aldri, så han er litt kjedelig å jakte på.

pus katt kattepus pusekatt

Når jeg ligger til lading, da er de riktig så freidige.

pus katt kattepus pusekatt

Da er Daisy riktig så modig og leiker med gutta.

pus katt kattepus pusekatt

Godt det er noen som holder Oliver i ørene også.

pus katt kattepus pusekatt hvit gjeterhund

Jeg prøver etter beste evne og holde styr på disse kattepusene, men det er jammen meg lettere sagt enn gjort.

pus katt kattepus pusekatt hvit gjeterhund

Oliver jukser, han hopper opp blant leikene til Sofie, der får ikke jeg lov å gå.

pus katt kattepus pusekatt hvit gjeterhund leonberger

Jeg får egentlig ikke lov å jakte på noen av kattene. Men Daisy er den som er enklest å jakte på. Ja bortsett fra når hun sitter i stativet sitt. Da blir det dårlig med løping.

pus katt kattepus pusekatt hvit gjeterhund

Jeg er både iherdig og tålmodig, så dette må det snart gjøres noe fornuftig med, hører jeg rykter om.

pus katt kattepus pusekatt hvit gjeterhund

Noen kvelder har vi stirrekonkurranse, den vinner jeg. Daisy legger seg stort sett til å sove.

hvit gjeterhund

Mens jeg legger meg til å vente på neste pusekatt som kommer luskende forbi. 

leonberger


8 kommentarer:

  1. Getting to know everyone looks like lots of fun as long as the claws don't come out!

    SvarSlett
  2. Det er søte dyr du har :)

    SvarSlett
  3. Enjoying the adventures of your house-mates! They each have their own distinct personality!

    SvarSlett
  4. Hahaha! Vilken rolig berättelse sett ur hundens perspektiv, bokstavligen alltså:-)
    Hoppas att jag har räknat rätt nu - du har tre hundar och två katter, eller;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har to voksne hunder og en valp, jeg har tre katter.

      Slett
  5. Du har många som vill vara med och uppfostra dig och snart har du lärt dig allt om respekt och hänsyn. Men jag hoppas att du får både lek och gos också :D

    SvarSlett
  6. You're going to be living with the cats for many years, may I suggest learning to get along and make them friends. It will make life there much easier.

    SvarSlett
  7. Vilka fina husdjur du har som säkert kommer att vara med dig i många år. Ha det gott/Margareta

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...