fredag 22. mars 2024

Bytur og nytt turfølge

hvit gjeterhund

I dag har jeg fått oppleve mye altså. Når jeg var ute på den ene tisseturen min i lunsjen, så fikk jeg møte en liten dachs på 4 måneder. Det virker som alle valpene jeg får møte er noen uker eldre enn meg. Vi gikk nemlig over veien og der dukket det opp en som skulle luftes litt i lunsjen. Det ble ikke lange leikinga, men gøy var det.

hvit gjeterhund labrador

Vi måtte kjappe oss hjem for vi skulle både spise og fyre i ovnen før vi skulle av gårde igjen. Det var nemlig ordnet en liten bytur til meg og labradoren Frida som er like gammel som Bella. Men Bella fikk ikke være med i dag. Nei det var en sånn takle nyturen på egenhånd tur med ukjent turfølge.

hvit gjeterhund labrador

Frida hoppet ut av bilen og jeg ble sjekket i alle bauger og kanter, for så til slutt å bli godkjent som turfølge rundt i Hønefoss.

hvit gjeterhund labrador

Så var det min tur til å sjekke Frida. Hun var real sånn altså. Kanskje jeg får være med henne en gang til også...

hvit gjeterhund labrador

Vi valset over torget og håpet på at noen stoppet for å kose med oss, men tror du det skjedde eller?

hvit gjeterhund labrador

Vi trasket oss gjennom fengsleshagen, og det begynner å bli litt småsurt med litt nedbør i lufta. Vi hadde ventet på det, for hjemme så snødde det store filler når vi dro.

hvit gjeterhund labrador

Her var det så mange andre som hadde gått også, så det tok litt tid å komme seg videre.

hvit gjeterhund labrador

Ingen skal komme her å si at vi ikke er flinke og sjarmerende. Vi satt rolig og ventet til bilder ble tatt og vi fikk mye ros etterpå.

hvit gjeterhund labrador

Jeg var visst en sånn løs kanon, men jeg synes de burde være fornøyd med et bra bilde.

hvit gjeterhund labrador

Etterhvert som det begynte å snø der også, så fant vi ut at vi skulle sette kursen mot bilen igjen.

hvit gjeterhund labrador

Vi avsluttet turen med å avtale neste bytur om en måneds tid. Da er det nemlig aktiviteter på torget i Hønefoss. Takk for turen Kjersti og Frida.


4 kommentarer:

  1. Et bra bilde holder lenge, ja. Så flinke de er.

    SvarSlett
  2. Kul med alla fina kompismöten och du verkar gilla alla du möter :D De verkar gilla dig också och det är säkert en boost för självkänslan. Ni poserar så fint på bänken men det är trevligt med lite rörelse i bilderna också och du bjöd på båda delarna :D

    SvarSlett
  3. We sure enjoy seeing you enjoy and try new things and it's fun to meet different pups to play with too.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...