tirsdag 12. mars 2024

Kveldskos i helga

hvit gjeterhund golden retriever

Du veit du har hatt ei aktiv helg når gjengen ser sånn ut søndag kveld. Det har ikke gått i ett, og det har slett ikke vært strålende vær. Men man blir trøtt av å være ute i frisk luft. Strandliv på fredag ettermiddag, barnepike om kvelden og natta. Søndag var vi tilskuere på gjeterhund kurs. Da kan man sove med god samvittighet søndag kveld.
 
pus katt kattepus pusekatt

Lurven har mange timer i gyngestolen, ikke har han vært veldig mye ute i helga heller. Det har egentlig vært litt sur vind.

pus katt kattepus pusekatt

Jeg må vel si meg ganske modig som deler hus med Daisy? Hun har så smått våknet fra vinterdvalen, men tilbringer fremdeles mye tid inne. Noen netter ute har det blitt, men hun sitter klar på verandaen når jeg står opp på morgenen for å slippe ut hundene. Kanskje ikke så rart om jeg bor aleine når jeg har en slik vaktpus i hus?

leonberger

Ja for vakthundene tar det rimelig piano, ikke mye fryktinngytende i alle fall. Bella koser seg mye på kveldene, ikke mye mas der i gården.

pus katt kattepus pusekatt

Alltid hyggelig når Oliver bier inne noen timer når jeg er hjemme. Han har hatt en makelig vinter han også. Ingen liker seg ute i -30 eller når det regner.

hvit gjeterhund

Lørdag morgen hadde vi skikkelig kosemorgen. Sofie overnattet, og da pleier vi å sove lenge. Men Varga sørget for at vi hadde fyr i ovnen og stekt egg til frokost før halv 8. Jeg og Sofie ble enige om at det var et engangstilfelle. Man skal sove litt hos Bestemor.

hvit gjeterhund

Men på den andre siden av saken, når man er oppe om morgenen så får man jammen koset seg masse før man skal kjøres hjem igjen

hvit gjeterhund

Disse to kommer nok til å finne tonen tenker jeg.

hvit gjeterhund

Ikke noe problem med unger som skjønner hva man skal og ikke skal gjøre med hunder. Viktig med kos for at Varga skal få tatt seg en blund.

hvit gjeterhund

Fredagkveld var alle involvert når det var barnetvtid. 

hvit gjeterhund

Det endte med at jeg satt å så på barnetv alene, de andre hadde mer enn nok med å kose seg. Jeg er nå litt svak for brannmann Sam jeg da. Postmann Pat, Tommas toget og andre rolige barnetv'r man kan lære litt av. 

hvit gjeterhund

Da er det bare å legge planer for neste gang vi skal tilbringe noen timer sammen...


8 kommentarer:

  1. Everyone sure looks ready for nap time and Sofie and Varga are so cute together!

    SvarSlett
  2. Daisy ligner ikke på et kosedyr med det gapet. Tøft bilde!

    SvarSlett
  3. I can understand why everyone was tired by Sunday night. What a fun time all weekend!

    SvarSlett
  4. Everyone looks happy to have relaxing time together. Sofie is very cute.

    SvarSlett
  5. Such a happy family! Cuteness all around. 😃

    SvarSlett
  6. Awww, your furbabes are adorable and your grand is so very precious.

    Thank you for joining the Wordless Wednesday Blog Hop.

    Have a fabulous Wordless Wednesday, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  7. Härliga och mysiga bilder på alla fina djur och med Sofie som en del av flocken :D

    SvarSlett
  8. Oh ~ such a loving post and photos ~ love Sophie with Varga and the other dogs ~ hugs,

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...