mandag 18. mars 2024

Hjelpsom sjel

 hvit gjeterhund


Jeg er veldig hjelpsom om de trenger hjelp eller ei. Jeg stiller opp på det minste vink og forventer kos som belønning.

hvit gjeterhund

Når nabo'n skal felle tørrgran og det er stor mulighet for at buska kan treffe veien. Ja da må jeg stoppe bilene som har tenkt å kjøre forbi, De må vente til treet er i bakken.

traktor

Med vaier i buska til vinsjen på traktoren så går den buska kun en vei.

hvit gjeterhund

Med buska i bakken var min jobb over og jeg kunne gå hjem igjen.

hvit gjeterhund

Jeg måtte jo sjekke de kvistene som føyk rundt når buska datt i bakken. Kunne jo være noe spennende der.

hvit gjeterhund

Noe jeg kunne bære med meg hjem igjen. De andre jenten måtte nemlig vente hjemme. Jeg var på sånt oppdrag for å bli stor jente. Jeg hadde vært hos dyrlegen tidligere på dagen for vaksinering og veiing. Jeg veide 8,5 kilo og var frisk og rask.

hvit gjeterhund

Naboen takket for hjelpa og syntes jeg hadde vært veldig flink.

hvit gjeterhund

Da var det bare å samle sammen varseltrekanten og gå hjem. Jeg fant ikke noe interessant å bære med meg heller.

hvit gjeterhund

Så må det sjekkes om naboen har gjort en god jobb

hvit gjeterhund golden retriever

Når jeg kommer hjem fra jobb om dagen er det godt å få ut litt energi. Hailey stiller opp og nå er det veldig sjelden jeg får kjeft fra henne. Nå blir hun heller med å aiere litt med meg,

hvit gjeterhund golden retriever

Jeg biter henne litt i nakkeskinnet, da protesterer hun.

hvit gjeterhund golden retriever

Men stort sett så er hun veldig godt fornøyd med at jeg kom i hus. 

hvit gjeterhund golden retriever

Vi kan holde det gående ganske lenge skjønner du.

hvit gjeterhund golden retriever

Egentlig helt til hun blir lei av at jeg rister henne

hvit gjeterhund golden retriever

Opplading til siste uka før påske

hvit gjeterhund golden retriever

Vi er godt i gang med å glede oss til litt over en uke fri. Da skal vi finne på masse da!






5 kommentarer:

  1. Such a young little girl to work so hard! ;>) You must be very proud of her.

    SvarSlett
  2. Ja, det er godt at hun passer på at alt går riktig for seg!

    SvarSlett
  3. Vilken tur att du kom dit och kunde hjälpa till och ett bra jobb gjorde du också :D Lite lek med kompisen hemma efteråt var nog både bra för att bli av med energi och väldigt kul :D Skönt att veterinären sa att du är frisk.

    SvarSlett
  4. You did a great job, we call it "snoopervising."

    I'm glad you are getting along so well in your new family.

    SvarSlett
  5. You're a wonderful helper and you're ever so cute.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday. Scritches to the furbabes and my best to your mom. ♥

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...