onsdag 20. mars 2024

Camp Villmark


Kenneth og Ingrid inviterte meg med på Camp Villmark, så da ble jeg med siden jeg egentlig ikke hadde noen andre planer. Camp Villmark, de beste friluftsopplevelsene innendørs. Camp Villmark er Norges største møteplass deg som er glad i friluftsliv, jakt og fiske. 

camp villmark

Der finner du over 200 utstillere med nyheter og gode tilbud, og i tillegg kan du teste ut en rekke aktiviteter som padling, klatring, skyting og fluekasting. I tillegg møter du de største villmarksprofilene, som tar deg med på en rekke spennende foredrag, filmer og kurs gjennom hele helgen. Arrangementet er fullpakket med spennende utstillere og morsomme aktiviteter. Camp Villmark er en inspirasjonsarena for alle med interesse for friluftsliv, jakt og fiske. 

camp villmark

Det var mange varianter på telt en kunne ha på biltaket. Jeg fant til og med en variant som jeg kunne ha på min bil.  Forholdsvis dyr fornøyelse etter antall netter jeg har ute i det fri.

camp villmark

Akkurat passelig med plass for meg og tre hunder.

camp villmark

Klart den må være rosa om man skal handle...

camp villmark

Noen lengter hjem

camp villmark

Ungene kunne ta speidermerke, så da ble Sofie sendt på runde i Speiderleiren.

camp villmark

I speiderleiren kunne de grille marshmallows, det falt i smak.

camp villmark

Flaks for Sofie at Kenneth er gammel speider

camp villmark

Så stolt da

camp villmark

Fluebinnerne satt på rekke og rad

camp villmark

Mange som sto der med hjemmelagde kniver, noen hadde laget økser også.

camp villmark

Nei da, det ble ingen hatt med hjem.

camp villmark

Kenneth og Marius prøvde seg som bueskyttere

camp villmark

Marius ble nøye instruert i hvordan han skulle stå og sikte før han slapp pila.

camp villmark

Kenneth gikk for en annen variant

camp villmark

Merethe hadde jobbet natt til søndag, så hun var ikke med på messa.

camp villmark

Vi jobbet oss gjennom hall etter hall.


Så kom vi til rekker og rad med smaksprøver


Et bord med soppsnacks, det smakte veldig godt. Ta en titt her så får du oppskriften. Jeg og Ingrid veit hva vi skal lage til høsten.

camp villmark

De andre var nok litt mer interessert i matsmaking enn det jeg er.

camp villmark

Etter matpausa la Dua mi seg litt til lading.

camp villmark

Hun gikk dermed glipp av en liten praktisk bil med piggdekk, egen kompressor til å fylle dekkene med luft under kjøring, eller slippe ut luft.

camp villmark

Lokke "duer" for jakta

camp villmark

Metersvis med gevær

camp villmark

Det var vel ikke et turmatmerke som ikke var der.

camp villmark

Trivelig på jakt ser det ut til. Når jeg ser bålpanna så kjenner jeg lukta av sur bålrøyk.

camp villmark

Så følte vi oss nesten som hjemme. Når man treffer på hundefolk så er atmosfæren som hundefolk liker. Da går skravla og vi fryder oss når noen er interessert i hundene våre.

camp villmark

Sofie hadde mye å fortelle 

camp villmark

Når vi fikk tuslet oss bort til Breton klubben så løfte jammen dama opp hunden sin så Sofie kunne klappe dem.

camp villmark

Jeg og Sofie tok med oss hver vår flott, nå som sesongen så si er i gang.

camp villmark

Et likte kjøkken til å putte bak i bilen, til messetilbud på 160 000,-  Da skal du være lei primusen eller sur bålrøyk altså.

camp villmark

Det var mye for ekstremt turliv der.

camp villmark

Så sant!

camp villmark

Takk for en utrolig hyggelig dag "unger"


5 kommentarer:

  1. WOW! there sure was a lot to see there. I would have enjoyed looking around there too.

    SvarSlett
  2. That was a wonderfully fun adventure for all of you. My husband (My Sweetie) would love to go there.

    SvarSlett
  3. Det var litt av en messe! Litt av noen priser også ja. Det meste kan kjøpes bare en har nok penger.

    SvarSlett
  4. Oj, där måste man hålla hårt i plånboken för det fanns mycket som lockade många. Kul även för småttingar som Sofie och vem blir inte lycklig när man får gosa med hundar :D

    SvarSlett
  5. Thanks for joining Angel Brian's Thankful Thursday Blog Hop!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...