tirsdag 26. mars 2024

Påskebesøk

roser

Noen kaller ikke disse tre dagene i mellom for påske, men jeg synes påsken varer fra fredag etter jobb før Palmesøndag og helt til jeg skal på jobb tirsdag etter Påskeaften. Patran kom på besøk på fredag og hun hadde med seg roser til meg. Nydelige roser.

roser

Jeg er ikke bortskjemt med at noen kjøper blomster til meg, så jeg setter stor pris på alle buketter jeg slipper å kjøpe selv. Påsken hittil har stort sett bestått i å gå tur med hundene eller sett på FBI på tv. Jeg dumper stort sett inn midt i sesonger på det Patran ser på for tiden. Det er ikke ofte vi ser på episode en fra sesong en, for å si det sånn.

roser

Jeg har hatt et lite fjøsoppdrag på lørdag. Da ble det en times tid med både kos og bilder etter at værene hadde fått maten sin.

roser

I går ettermiddag plukket jeg opp Sofie for hun hadde ferie fra barnehagen og foreldrene måtte jobbe. Da kunne jeg kose meg litt med henne.


Ja så har du fått en liten antydning om hva du kommer til å se bilder av framover. Når jeg var i fjøset uten Dua mi så hadde jeg litt bedre tid til å kose med dem selv uten å holde et halvt øye med hva hun finner på. Hun er jo så nysgjerrig og ikke redd, så vips så er hun ute på nye eventyr på egenhånd. Jeg synes unger skal få utforske ting og ikke holdes i hånda for enhver anledning.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Varga har blitt riktig så fortrolig med kattene. Det ser ut til at Oliver er veldig begeistret over henne og Lurven begynner å bli ganske omgjengelig noen ganger i det minste.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Det hender hun er litt voldsom med dem, men det virker som hun har skjønt at det lønner seg å ta det litt med ro. Da får hun snuse litt lenger på dem.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Jeg er fæl til å ha seine kvelder og sove litt lenger enn jeg pleier når jeg har ferie. Det er derfor jeg ikke har så lange ferier, ei uke eller halvannen holder for min del. Da kan en ha litt ferie gjennom hele året.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Varga vokser fra dag til dag, så hun er blitt riktig stor jente allerede.

hvit gjeterhund pus katt kattepus pusekatt

Hun inviterer stadig til leik om det er hunder eller katter.


6 kommentarer:

  1. Beautiful roses. I love the colors of Easter.

    Your furbabes are so precious.

    Have a fabulous day, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  2. I want the roses.

    Thank you for joining the Happy Tuesday Blog Hop.

    Have a fabulous Happy Tuesday. ♥

    SvarSlett
  3. I'm glad you get Holy Week off, it sounds like you are making the most of it.

    Good for Varga, learning to get along with all her new family members.

    SvarSlett
  4. Så fine roser du fikk! Det er alltid hyggelig å få blomster.

    SvarSlett
  5. It's so nice to see Varga and the kitties together, that's a wonderful thing!

    SvarSlett
  6. Superfina foton på Varga och Oliver. Vilka kompisar de verkar vara :D Det är alltid trevligt att få blommor och att få känna sig lite uppskattad. Jättefin bukett.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...