torsdag 14. mars 2024

Test av skareføre

 gåsunger

På søndag ettermiddag ble det testing av om snøen bar meg og ikke bare hundene. Jo da, jeg kunne gå så si som jeg ville, så da ble det en liten runde oppe i havna.

hvit gjeterhund skautur

Hundene kunne gå hvor de ville, jeg måtte holde meg et stykke unna busker, Det var mindre hold i skaren der det var tettere med busker.

hvit gjeterhund skautur

Med det mildværet som er spådd med regnskurer, så er det ikke sikkert det er så lenge det er skareføre. Da er det bare å nyte så lenge en kan.

hvit gjeterhund skautur

Til hundenes store glede var det en åpen bekk. Bella og Varga stupte nedi.

leonberger skautur

Det smakte bra mente Bella

hvit gjeterhund skautur

Det er mye nytt å sjekke ut for små jenter når de er på skautur.

hvit gjeterhund skautur

Jeg synes hun har vokst veldig mye. Hun har begynt å høre nei rimelig greit, men det hender jo hun prøver seg litt innimellom.

hvit gjeterhund skautur

Det var tydelig at det hadde gått noe både på kryss og tvers.

hvit gjeterhund skautur

Det er litt gøy å se hvor selvstendig hun er. 

rev

Reven var det bare jeg som så. Kanskje like greit, for Varga hadde sikkert løpt etter den.

istapper

Jeg hadde tenkt meg ned til elva, men der var det for mye is ennå. Ikke noe vits i at Varga vaser seg uti der om isflaket knekker.

hvit gjeterhund skautur

Jeg er virkelig fornøyd med dette kjøpet mitt. Det viser seg at det er en tispe fra White Artic Mist ved Heggen, så kanskje det blir et lite mini kenneltreff iløpet av sommeren.

hvit gjeterhund skautur

Hun minner veldig mye om Bella da hun var valp. En valp som stoler på eieren og følger uansett, tar initiativ på egenhånd og godtar det jeg foreslår.

hvit gjeterhund skautur leonberger golden retriever

Gruppebildene kommer seg litt etter litt for hver gang vi prøver.

hvit gjeterhund skautur

Varga har funnet seg godt til rette i flokken. Nå er hun med på leiken og får ikke kjeft lenger. Hun har lært å tilpasse seg og kattene er blitt ganske tollerange også. 

hvit gjeterhund skautur leonberger golden retriever

Jeg må bare fortsette å ta med meg Varga på ting på egenhånd. Da fungerer flokken utrolig bra også.


9 kommentarer:

  1. Vad skönt att du kan ha även Varga lös nu. Eller det kanske var inhägnat där ni var. Vilken fin räv du fick se och du har nog rätt i att det kanske var tur att det bara var du som såg den. Men visst blir man glad varje gång man ser en frisk räv :D

    SvarSlett
  2. Varga føler seg nok veldig trygg i flokken din. Flott bilde av reven.

    SvarSlett
  3. Some great sights you show us.

    SvarSlett
  4. It's so much fun seeing Varga with the others and finding so many new discoveries!

    SvarSlett
  5. What a beautiful hike. Your dogs are gorgeous - and look very active!

    SvarSlett
  6. I'm glad all of you are enjoying each other's company so much!

    SvarSlett
  7. Hej Lillian!
    Så mycket snö det är fortfarande, fin bild på räven. Det var nog bra att inte hundarna såg den. Så bra att de trivs ihop.
    Hälsningar Marika

    SvarSlett
  8. Bella is so cute, very beautiful!

    SvarSlett
  9. Thanks for joining Angel Brian's Thankful Thursday Blog Hop!

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...