søndag 3. mars 2024

Gartnerjobb ønskes

 hvit gjeterhund

I dag har jeg trenet veldig på gartnerjobbing. Jeg har jo hørt at det skal bli forskjellige planter i drivhuset når det blir varmere i været. Så når det har regnet hele helga, da må det jo være det de kaller "varmere i været"?

hvit gjeterhund

Jeg fikk beskjed om at jeg var litt i overkant tidlig ute. Regnvær og søndag med besøk i hus, nei det var ikke rett tidspunkt å starte hagesesongen i år.

hvit gjeterhund

Jeg mener, om de ikke setter pris på gartnerjobben min, ja da må jeg søke gartnerjobb ett annet sted i sommer.

hvit gjeterhund

Bare det blir varmegrader om natta også, så må vi skure rekkverket og male det igjen. Jeg håper virkelig ikke det hører med til gartneryrket!

hvit gjeterhund

Når man planter er det viktig å gjøre jorda porøs. Man må løse opp klumper så røttene klarer å sette seg så plantene kan vokse. Denne blomsten kommer aldri til å gro noe mer visstnok. Den ble kastet ut på verandaen før jul en gang, da den sa takk for seg i vinduskarmen.

hvit gjeterhund

Men man må jo ha trua da, det kan jo hende den spirer til sommeren?

hvit gjeterhund

Siden det trengs varme for at ting skal spire, ja så må jeg vel ta den med meg inn da?

hvit gjeterhund

Det fikk jeg avslag på gitt... kan ikke skjønne det.

hvit gjeterhund

Jeg knurret og prøvde å virke veldig barsk, men man kan visst ikke ta inn bare jordklumpen.

hvit gjeterhund

Man må sørge for at man har en potte som egner seg også.

hvit gjeterhund

Potta holdt på å unnslippe, så jeg måtte kaste meg rundt så den ikke skulle stikke av.

hvit gjeterhund

Nå har gjestene dratt hjem og jeg har fått hilse på hele familien. Nå er det bare å gjøre seg klar for ei ny uke på jobb. Kanskje jeg får hilse på noen firbeinte iløpet av uka...





12 kommentarer:

  1. Nja, det spørs nok om det blir hjelp du får eller mye jobb med henne inærheten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ingen blomster i krukker i år er jeg redd 😂

      Slett
  2. That was fun, at least for us to see. You will be one heck of a gardener when you grow up!

    SvarSlett
  3. Hahaha, fantastisk bildefortelling/historie! :D

    SvarSlett
  4. So puppy like. I so remember puppies being puppies.

    Thank you for joining the Awww Mondays Blog Hop.

    Have a fabulous Awww Monday and week, Lillian. Scritches to the furbabes. ♥

    SvarSlett
  5. Oh wonderful 'aw' photos of you sweet doggie having such fun in the dirt ~ way to go sweet one ~ great narration too ~ hugs,

    Wishing you good health, laughter and love in your days,
    A ShutterBug Explores,
    aka (A Creative Harbor)

    SvarSlett
  6. Vilket härligt inlägg :D Det var stort fokus och mycket envishet när trädgårdsarbetet skulle förberedas. Synd bara att det inte var rätt tillfälle eller rätt handlag :D

    SvarSlett
  7. It's amazing his lovely white coat stayed as clean as it did as he frolicked with the dirt!
    Thank you for sharing at https://image-in-ing.blogspot.com/2024/03/introducing-tommy.html

    SvarSlett
  8. Håller helt med NCSue. Valpen ser ut som en Siberian Huskie och han äter/leker precis som han känner för. Tycker dock aningen synd om dig som måste städa upp efter honom. Orka liksom;-)

    SvarSlett
  9. Lovely series of photos and captions!

    SvarSlett
  10. Once you learn the ropes you will be a great gardener.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...