onsdag 29. februar 2012

Bålkos i sola i dag

Skuddårsdag. Om du ikke er gift så er det dagen i dag til å fri til Mannen i ditt liv! Eneste dagen jenta kan fri ifølge gammel overtro.


Flere slike fridager vil jeg gjerne ha framover. Etter en tur i skaue med hundene på formiddagen ble det pølsegrilling på jordet med alle hundene og Patran.


Patran spikker pølsepinner, så nå blir det snart mat.


Kan ikke ha det noe særlig bedre vel?


Happy tester om veden er brennbar før den blir lagt på bålet.


Hundene storkoser seg om dagen. Skulle ønske jeg ikke behøvde å jobbe, men kunne drevet med hunder hele dagen.


Når man skal kose seg med grilling ute i snøen så må "påskebrusen" med. Da er det vår da!


Eneste ulempen med denne kosen er at det lukter sur bålrøyk av alle hundene også. Vi kan ta en dusj og skifte så er vi rene og pene igjen, men å bade 5 hunder hver gang det blir litt drøyt. Det går nok over etterhvert som dem ruller seg i snøen.


Det er ikke langt unna jordekanten en skal før det er forholdsvis mye snø ennå.


Tessy er blitt så stor bare siste uka.


Men rundt husene begynner det å smelte, snart er all snøen på taket borte.


Toget til Bergen, kanskje jeg og jentene skulle ta toget til Bergen i sommer når Leif er på motorsykkeltur til sommeren?


Tessy rulla seg i flisa etter at de hadde kappet ved. Tok en stund før den var uteigjen for å si det sånn.


Mamma og pappa har en mine som har ligget på havets bund utenfor Horten.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...