søndag 5. februar 2012

Ulv i bygda!!!


Denne ulven var vi inne hos på Langedrag i sommer, men når jeg skulle slappe av med dagens aviser på nett etter at Kenneth hadde feiret bursdagen sin i kveld. Ja da sto det jammen at Rovviltkonsulenten i Ringerike hadde sporet ulven fra Gardhamarsletta og over på Tranybsiden. I morgen tidlig skal mine to jenter stå å vente på bussen til skolen i enden av Gardhamarsletta... Det er sikkert en streifulv som er på jakt etter en make. Kanskje en unggutt som har blitt jaget fra flokken sin. Hundene har vært rimelig bjeffete, så det kan være at de har luktet ulven. Forhåpentligvis så er den langt avgårde nå. Det er jo stort sett observasjon av bjørn en gang i året eller annethvert, så noen stor nyhet med rovdyrobservasjoner er det ikke i og for seg. Det er jo ikke mer enn 100 år siden det var flokker med ulv på Holleia som gruvedrifterne måtte beskytte seg mot. For eller imot ulv... tja ikke så koselig om dem er mange. Men redd for å gå tur i skauen med hundene er jeg ikke. Da kan jeg jo flytte til byen.


Kenneth ble 20 år i dag, så i kveld har vi hatt bursdagsfeiring. Først på dagen tok jeg med meg Mounty og Lady på utstilling i Tønsberg. Skikkelig drittføre med skikkelig snøvær et godt stykke da vi skulle hjem igjen. Mounty var skikkelig pyton i dag, brumlet for alt og var helt på hogget. Spørs om han er i rette spøkelsesalderen og at han skulle ha Lady for seg selv siden hun har løpetid. Det endte med en blå pga for grovt hode iforhold til kroppen, helt berettiget. Lady fikk også flott kritikk og vi var de siste som ble kastet ut av ringen før plasseringen. Isj at hun fikk løpetid nå for da er hun et par kilo for tung med en gang. Det var det eneste som var trekk på kritikken og pelsen, men den har jo også løpetiden skylden for. Håper hun tar seg nå da, ellers skal jeg stille henne masse i sommer så kanskje vi får napp i certet...


Litt morsomt at jeg har klart å få avlet fram noe som er bedre enn det jeg har vært langt inne i Sverige og hentet som valp...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...