mandag 31. oktober 2011

Vi venter og vi venter...


Den vordne mor er ikke særlig interessert i vanlig tørrfor lenger. Dag 59 og valpene presser på, men det er best de venter noen dager til. Siden jeg skulle ha bilen på service og skifte til vinterdekk i dag, så ble Malin hjemme i hundegården med mat. Ikke at det var så mye vits i akkurat. Hun spiste litt frokost før jeg dro på jobb, så fylte jeg opp skåla og satte på verandaen på hundehuset så hun kunne spise utover dagen. Da jeg kom fra jobb var hele matskåla borte. Ja ha, da var det bare å starte å leite. For noen dager siden hadde hun gjemt den under teppet i hundehuset, men ikke i dag. Nei i dag var den bønhørlig gravd ned i et hull ved gjerdet og fylt ned med grus.  Det var bare såvidt litt av kanten som stakk opp som gjorde at jeg så den. Da jeg tok den opp så var den halvfull med mat, så hun hamstrer nok til valpene kommer. På maten i kveld fikk hun revet ost for å kanskje lure i henne litt mer enn hun spiser når det bare er tørrfor. Men hun spiser ost og sputter tørrforkuler utover golvet.



Dagens måling av magen viser 102 cm! Ikke noe å kimse av det. Malin og Ada fikk en liten tusletur med Merethe mens jeg og Patran tok med oss de andre hundene på tur i bånd i kveld. Vi gikk over på andre siden og langs med jernbanen oppover sletta. Plutselig kom det et tog. Jeg regnet med litt reaksjon på hundene, siden vi kun var 5 meter unna skinnegangen, men neida skulle tro de aldri hadde gjort noe annet enn å gå tur ved siden av toget til Bergen i fart.


Patrans skoleprosjekt er endelig ferdig. "Melkeveien" Litt stilig da... synd jeg allerede har ett kull med planetene, kanskje jeg skulle ha andre himmelfenomener?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...