tirsdag 11. august 2015

Sjekkerunde


Siden det ble en tur på bygda i går så er det viktig med en sjekkerunde i havna i dag. Kjekt at det er mange pelsdotter da, så slipper jeg å løpe så innmari mye.


Klart jeg har hovedansvaret for sjekkingen da. Kan jo ikke overlate det til de andre pelsdottene.


Når jeg spiser gras så hender det at jeg får det litt langt bak i halsen, så jeg må brekke meg og få det litt lenger opp. Mamsen lurer på om det går bra med meg eller om jeg trenger hjelp.


Jeg er heldig som har et gjerde i skauen så jeg slipper å gå i bånd. Da er det bare å løpe!


Men man kan ikke løpe for fort, er det blåbær så må man spise!


Man kan ikke hoppe over noen. Så med systematisk jobbing så blir tua tom for blåbær


Men mamsen har aldri tid til å vente til jeg får spist opp hele tua da!  Nå er det bra, sier hun så må vi gå videre.


Da er det bare å gå videre da


Sjekker bare om fru edderkopp er hjemme i nettet sitt jeg.


Sjekk'a ferdig, nå kan vi gå videre.


Ups nå fløy visst humlen...


2 kommentarer:

  1. Härligt att få med sig de andra i skogen så du inte måste nosa upp allt själv... Kramis!

    SvarSlett
  2. Hur menar matten att du ska veta hur många blåbär det finns på busken, om du inte får äta upp dom allihop?

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...