mandag 15. april 2013

Utforsking på egenhånd


Gårdsplassen har begynt å tørke opp litt, så i dag ble det satt opp grinder der så valpene kom seg ut en liten tur før jeg skulle på tur med de store.


En sup av Happy også var de klare for en oppdagelsestur. Happy har fått et lite rift i puppen, i dag så det ut som det var satt seg litt betennelse i såret. Så jeg dro innom dyrlegen min som hadde åpnet i dag for å få en resept på noe betennelsesdempende tabletter. Jeg kjøpte med meg en liten blomst siden det var åpningsdagen og ønsket dem velkommen tilbake. Når valpene hadde fått supen sin så klemte jeg ut endel verk, så jeg håper den er bedre i morgen når alt smusset er borte.


Jeg tok ut en valp så den skulle få hilse på Ronja. Da skal jeg si det ble liv på de andre valpene, så det endte opp med 9 løse valper på gårdsplassen.


Skikkelig spennende på egenhånd. Ikke snakk om å følge etter noen andre, nei de gikk i forskjellige retninger. Godt Patran var med for å holde oversikten også.


Det er ennå noen ledige valper så det er bare å ta kontakt for å avtale et møte.


Bilen må sjekkes, det kan jo hende den har kjørt i noe spennende...


Sandkassa er også et spennende sted å være.


Små humper du egentlig ikke legger merke til, blir til dype grøfter for små valper.


Isj litt våt på beina blir man ute.


Snart er det slutt på at de er små og uskyldige, nå er de blitt forvandlet til små pirajaer med sylskarpe tenner.


Gjødselsekkene er sikker fine å krabbe under, men det gikk bra denne gangen. Begge to kom fram igjen uten hjelp.


Fin fart på valpene til tross for noe is på gårdsplassen. På onsdag skal de få sin første biltur tenkte jeg. Da skal jeg hente Patran på skolen, så  kanskje det er noen i klassen hennes som vil hilse på dem også. Da blir det to fluer i en smekk.


Valpene blir godt kjent her omkring, så det er viktig at det får nye utfordringer i ukene som kommer før de skal flytte.


Små sjarmtroll der de stavret seg fram til å begynne med. Nå har de blitt skikkelig stødige på beina og farten har økt betraktelig.


Ingen tvil om at der er mange som storkoser seg med disse små nurkene her!


Til tross for en god stund ute så var det noen som holdt koken når de kom inn igjen også. 


Makulering av aviser er kjempegøy!


Jeg er bare snill og grei og finne ikke på noen verdens ting i det heletatt... Bare når du snur ryggen til ...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...