søndag 17. desember 2017

17. luke


Med 20 kuldegrader gjennom hele helga så har vedskjulet bitt hyppig besøkt. Men noen kuldegrader stopper en ikke for å ut når en har hunder. Det ble en skitur mellom skiturene på tv i dag også. Marius var med på noen runder også, så i dag hadde jeg selskap. Med kun fire arbeidsdager før juleferien og jeg er ferdig med alt jeg skal, så er det vel bare å nyte den kommende uka. Jeg skal kun vaske huset og lage julekveldsmiddagen, så er det en hel uke med bare fred og ro.


Noen spennende prosjekter i romjula ser det ut til å bli også, så da er det bare å lade opp til det nye året inntreffer.


Før Merethe og Marius dro hjem ble det rundstykker og gryterett. Man trenger ikke middag hver dag, men et varmt måltid smaker alltid godt når en har vært ute i kulda og kommer inn i varmen igjen. En dusj og tørre klær, da kan en kose sofakroken resten av kvelden.


Det har blitt dårlig med fotografering i helga, for det er så kaldt på fingrene. Men når en har en god del å gå på, så er det ikke så farlig.


En liten titt på yr.no så er det ikke noen fare for at det skal bli rennende vann her de nærmeste ti dagene. Da får jeg beholde skiføret mitt lenge ennå. En liten sjekk med Åse så var det flotte forhold på Kollsjø'n også. Kanskje jeg skulle ta meg en tur dit på onsdag når jeg har fri. Da skal jeg ta med ski og fotoapparat.


1 kommentar:

  1. Jag kollar också på yr.no! Tycker det har de bästa väderprognoserna. Vi hade kallt här också, men idag är det åter plusgrader. Jag tror att min kamera fick en smäll av kylan förut, man måste nog akta tekniska prylar mer än vad jag gör som bara stoppar ner kameran i fickan hur kallt och snöigt det än är... Ja för tillfället fungerar all teknik, men nu är jag luttrad, snart kommer säkert nästa pryl som strejkar. Men nog saknar man sina kompisar när man blir sittande utan dator en vecka.

    SvarSlett

Nyt hver dag, den kommer ikke tilbake. Legg igjen en liten hilsen, så ser jeg at du har vært innom...